Türkiyede 6 ayda 60.000 yeni marka başvurusu yapıldı

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Türkiyede 6 ayda 60.000 yeni marka başvurusu yapıldı

06-07-2012
Türkiyede 6 ayda 60.000 yeni marka başvurusu yapıldı
Marka başvurularına göre 2011 yılını Avrupa lideri olarak tamamlayan Türkiye, 6 ayda 60 bin yeni marka başvurusu ile 2012de de beklentilere cevap vermeyi başardı. Türk Patent Enstitüsü verileri değerlendirilerek hazırlanan rapora göre, yerli marka başvurularında artış gözleniyor.

Türk Patent Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Habip ASAN, 2011 yılı başlarında 100 bin marka tescil başvuru hedefini açıkladığında bazı çevrelerde ulaşılması zor bir hedefmiş gibi gözükse de, Türkiye hedefin gerçekliğini 120 bin marka başvurusu ve Avrupa marka şampiyonluğuyla kanıtlamıştı.

2011 yılının yarısına gelindiğinde 48 bin olan yerli marka başvurusu, 2012 de 60 bin olarak % 11 oranında bir atış gösterdi.

Ülke ekonomisinin düzgünlüğü ve pazardaki payı ile dikkat çekmeyi başaran Türkiye yabancı markalarında ilgi odağı olurken, geçen yılın ilk altı ayı baz alındığında yaşanan % 8 oranındaki düşüş ise üzgünlük yarattı.

Markaların en yoğun adresi 26 bin marka başvurusu ile İstanbul olurken, yapılan başvurular değerlendirildiğinde iki markadan birinin İstanbul dan çıktığı gözlendi.

Ankara, Bursa ve İzmir marka başvurularında takiplerini sürdürürken, Gaziantep, Antalya ve Konya çıkıştaki illerimiz olmayı başardılar. 2012 yılının yarısına gelindiğinde Doğu bölgemizde en çok marka başvurusu yapan ilimiz Diyarbakır oldu.

2011 yılında Samsunun arkasından ikinci sırada bulunan Trabzon 2012 yılında marka başvurularını arttırarak liderliği eline geçirdi. Ardahan ise ilk beş aylık periyod süresince sessiz kalarak marka başvurusu yapmayan tek ilimiz oldu.

Türk Patent Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Habip ASAN, Türkiye ekonomisine paralel olarak marka başvurularınında arttığını, yabancı ülke markalarının ülkemizdeki pazarın farkına vardıkları için koruma gayreti içinde olduklarına değindi.

yazar

E-bülten için e-posta bırak