Türkiye, 10 Milyon Euro’lukKenarband Tutkalı Pazarına Sahip

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Türkiye, 10 Milyon Euro’lukKenarband Tutkalı Pazarına Sahip

15-03-2017
Türkiye, 10 Milyon Euro’lukKenarband Tutkalı Pazarına Sahip

Roma Plastik Tutkal Ürün Müdürü Özgür Eraslan:

Türkiye, 10 Milyon Euro’lukKenarband Tutkalı Pazarına Sahip

 

Roma Plastik Tutkal Ürün Müdürü Özgür Eraslan mobilya kenarbantlama konusunda tutkalın önemiyle ilgili sorularımızı yanıtladı.

Öncelikle bize kendinizi biraz tanıtabilir misiniz?

Ben Özgür Eraslan, 1999 yılından itibaren Roma Plastik’te tutkal ürün müdürü olarak çalışmalarıma devam ediyorum. Roma Plastik kenarbandı üreticisi olmakla beraber kuruluşunun ilk yıllarından itibaren tutkal konusuna da yatırım yapmış ve yıllar içinde ciddi teknik altyapı ve bilgi birikimi ile bu sektörde söz sahibi şirketlerden biri olmuştur.

Türkiye’de kenarbandı tutkalı pazarını ve Pazar hacmini nasıl buluyorsunuz?

Türkiye’de mobilya tutkalları konusunda 10 milyon Euro’luk ve hacmen 6-7 bin tonluk bir kenarbandı tutkalı pazarı olduğunu düşünüyoruz.

Peki Roma Plastik mobilya tutkallarının bu pazardaki payı

ne kadar?

Pazardaki payımız her yıl artmakta ve 2017 yılı itibariyle %20 noktasını geçmiş bulunmaktayız. Müşterilerimizin büyük bir çoğunluğunu bayiler ve endüstriyel müşteriler oluşturuyor.

Tutkal ürün gruplarınızdan kısaca bahsedebilir misiniz?

Roma Plastik olarak 4 ana ürün grubunun satışını yapmaktayız: Piyasalarda Boncuk tutkal olarak bilinen Hot-Meltkenarbandı tutkalları, Su Bazlı Tutkallar, Solvent Bazlı Tutkallar ve Silikon, Sıvı Çivi, Hızlı Yapıştırıcı vb. gibi diğer marangozluk

tutkalları.

Hot-Melt tutkallarımızı düz ve eğri kenarbantlama tutkalları olarak iki sınıf altında topluyoruz. Tutkal, mobilya üretiminde kenarbantlama aşamasında önemli bir noktadır. Düz ve eğri kenarların bantlamada ihtiyaç duyulan tutkal özellikleri birbirinden farklıdır. Bu sebeple yıllar içinde oluşturduğumuz birikimle mobilya üreticilerinin tüm ihtiyaçlarına karşılık verecek geniş bir ürün yelpazesine sahibiz. Ayrıca kapı üretiminde kullanılan pervaz tutkallarımız ve sarma makinelerinde kullanılmak üzere dolgusuz poliolefinli  tutkallarımız da bulunmaktadır.

Türkiye’de mobilya tutkalları kullanıcılarının tercih kriterlerinde alışkanlıklarına bağlı kaldıklarını düşünüyoruz. Sizce satın alma kriterleri ne kadar doğrudur, nelere dikkat edilmelidir?

Geçmiş yıllara göre tutkal tercih edilirken artık kullanıcıların daha bilinçli olduğunu görüyoruz. Fakat hala tercih sebeplerinin yeterli olmadığı kanısındayız. Fiyat odaklı satın alma eğilimi hala etkin bir kriter. Kullanıcılara satın almak istedikleri ürünün fiyatından önce dikkat etmeleri gereken kriterler olduğunu hatırlatmak istiyoruz.

Firmaların, “Fiyata Değil Performansa Bak” anlayışını gözetmesi gerekmektedir.

Fiyatı ucuz olan tutkallar genellikle yüksek dolgu miktarı içerir. Bu ürünlerin bir torbası ile ortalama 2500-3000 mt. civarında bantlama yapılabilir. Daha pahalı olan ürünler ise daha az dolgu miktarı içerir ve malzemeye göre ortalama 4000-6000 mt. arası bantlama yapılabilir. Bu metraj farkı uygulamanın MDF veya Sunta kenarına yapılması ile doğrudan ilgilidir. 

Özetle, kullanıcıların ürünün fiyatının yanı sıra, bu tutkalı kullanarak bantladığı kenarbandı miktarına bakması gerekmektedir. Bu hesaplama yapıldığında aslında ucuza alıyorum diyen birçok firmanın  pahalı ürün kullandığı ortaya çıkmaktadır.

Sizce kenarbantlama tutkalı kullanıcılarının satın alma kriterleri neler olmalıdır?

Tercihler bu konuda tek bir tutkal çeşidiyle tüm uygulamaları yapma yönündedir. Tutkalın özelliklerinin makinenin özellikleriyle uyumlu olması önemli bir kriter. Satın almadan önce tutkalın teknik özellikleri incelenmeli ve kullanıcının makinesiyle uyumlu olup olmadığı tespit edilmelidir. Makinenin hızı, çalışma prensibi, tutkal kazanının ve merdanenin özellikleri de dikkate alınmalıdır.

Bir diğer önemli kriter tutkalların dolgu miktarının ve vizkozitesinin makinelerde sorunsuz uygulanabilmesi için uygun özellikte olması

gerekmektedir.

Aynı zamanda yonga levha ve mdf bantlama uygulamalarına göre tutkal cinsi seçilmelidir.

Tecrübelerime dayanarak sık karşılaştığım konulardan biri, genellikle sektörde eğri kenarbantlama uygulaması için kullanılan kenarbandı kalınlığına göre uygun sıcaklıkta eriyen bir tutkal seçilmemektedir. Eğri kenarbantlamada doğru ürünü seçmek yapışmanın performansını olumlu etkileyecek kriterlerden biridir.

Roma Plastik olarak müşterilerinize tutkal konusunda ne tür destekler veriyorsunuz ?

9 satış danışmanı ve sadece tutkalla ilgilenen ben dahil 2 kişiyle birlikte toplam 11 kişi olarak müşterilerimizin tutkaldaki ihtiyaçlarını karşıyabilmek için gerekli teknik desteği vermekteyiz. Bu seneye kadar tutkal işinin sorumuluğu sadece bendeyken bölümümüze kendi bünyemizden bir arkadaşımızı dahil ederek ekibimizi büyütmüş bulunuyoruz. Bu arkadaşımızın  görevi bayilerimizin müşterilerini ziyaret ederek taban çalışması yapmak, bayilerimizin varolan potansiyellerini ortaya çıkarmak ve gerekli teknik desteği vererek tutkal ve bantlama konularında bilgiyi arttırmak olacaktır.

Son olarak, önümüzdeki yıllarda öncelikle mobilya ve tutkal pazarını nasıl görüyorsunuz?

İçinde bulunduğumuz ekonomik koşullarda, mobilya sektörünün de bu koşullardan etkilenmekten kaçınamayacağını ama küçülme yaşanmayacağını, stabil bir grafik sergileyeceğini öngörüyoruz. Dış pazarlarla yapılacak sıkı iş birlikleri ile doğru orantılı olarak zamanla grafiğin artışa geçeceği kanısındayız.

Kenarbandı tutkalları tüketiminde ise, tüketicinin bilinç seviyesinin zamanla artacağını, bununla birlikte ürünün fayda ve avantajını teknik olarak daha iyi analiz eden müşterilere çözüm ortağı olabilen firmaların pazardaki öneminin de artacağı görüşündeyiz.

 

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak