Köln INTERZUM Fuarına Türkiye’den 82 Firma Katılıyor

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Köln INTERZUM Fuarına Türkiye’den 82 Firma Katılıyor

16-03-2013
Köln INTERZUM Fuarına Türkiye’den 82 Firma Katılıyor

 

İki yılda Almanya’da düzenlenen ve sektörün en büyük fuarı olan INTERZUM 2013’ün basın tanıtım toplantısı İstanbul’da gerçekleştirildi. Organizatör firma Koelnmesse’nin Türkiye temsilciliğini yapmakta olan Tezulaş Danıtmanlık Ltd. tarafından Ortaköy  Radisson Blue Hotel’de gerçekleştirilen toplantıda Genel Müdür Katharina C. Hamma ve Türkiye temsilcisi Demet Tezulaş birer konuşma yaptılar.

Son dönemde mobilya ve dekorasyon ile ilgilisektörün ve yan sanayinin büyümesi ve Türk markalarının dünya pazarlarındaki yerlerini almalarını diğer firmalar izlemeye başlamış ve yurtdışı etkinliklerine olan ilgi giderek arrtmıştı. Bu da uluslararası fuarlrda gerek firma sayısı gerekse de metrekare anlamında daha fazla Türk firması görmemize yol açtı. Bu konuda en güzel örneklerden biri de Interzum fuarıdır.

Son 6 yıl içerisinde Köln’deki Türk katılımcı sayısı büyük bir sıçrama göstermiş ve 2013 yılında bir rekora imza atılmıştır. Ortaköy’deki toplantıda yapılan sunumlarda da belirtildiği üzere Şubat ayı verileri itibariyle Köln INTERZUM fuarındaki Türk katılımcı firmalar sayılarını 82’ye ulaştırmış ve bu anlamda Türkiye İtalya’nın ardından İspanya ile birlikte ikinciliğe yerleşmiştir. Aşağıda Katharina C. Hamma’nın konuşmasından kesitler bulacaksınız.

 

 

 

SEKTÖRÜN BİR NUMARALI FUARI

Koelnmesse iç mimari ve mobilya tasarımı alanında 1 numaralı fuar olarak tanınagelmiştir. Dünyanın en önemli mobilya dekorasyon fuarı imm cologne interzum'dan hemen önce düzenlenir. Mutfak fuarı LivingKitchen ile birlikte ve LivingInteriors ile iki yılda bir değişimli olarak imm cologne; ofis ile ofis eşya ve objeleri alanında lider ORGATEC, uluslararası çocuk, gençlik ve bahçe fuarları spoga+gafa; en önemli bebek ve çocuk eşyaları uzmanlık fuarı Kind + Jugend ve nihayet mobilya yapımı ve iç dekorasyonun önde gelen fuarı interzum ile birlikte Koelnmesse, iç dekorasyon ve tasarım uzmanlık alanında dünya liderliğine sahiptir. Geçen yıl içinde 200.000'i aşkın iş adamı, mimar ve tasarımcı gibi uzman kişiler, “iç dekorasyon ve tasarım” ile ilgili olarak, sözünü ettiğimiz fuarlarımızı ziyaret için Köln'e gelmiştir.

PİYASA VE TREND LİDERLERİNİN BULUŞMA PLATFORMU

Bir fuar etkinliğinin başarısını belirleyen unsurlar, ziyaretçi sayısının düzeyi olduğu kadar, sunulanların cazibesidir de. Fuarlar, özellikle piyasalar ve buralardaki gelişmeleri belirgin biçimde resmedip yansıttıklarında başarılı sayılırlar. Burada piyasa lideri durumundaki şirketler önemli bir rol oynarlar. Piyasa liderliği yalnız şirketin büyüklüğünden değil, aynı zamanda belli nişlerde, trendlerde söz sahibi olmadan, duygusal lider olma işlevinden ya da marka tanınmışlığının yüksek olmasından da ileri gelebilir. Örneğin yüksek yenilikçilik dereceleri ile tanınan küçük işletmeler ya da trend ve tasarım alanlarında önsezi sahibi olan çoğu küçük işletmeler de bunlara dahildir. Mobilya yapımı ve mobilya döşeme teknolojileri konusunda bu kadar çok sayıda piyasa ve trend lideri işletmeyi interzum dışında başka bir fuarda izlemek mümkün değildir. Bu bakımdan interzum, karar vericilerin mesleki buluşma fuarıdır. Bu özelliğiyle tüm mobilya tedarikçileri branşının ya da kısaca sektörün dünya çapında önde gelen ticaret ve iletişim platformu konumundadır.

TÜRKİYE ÖNÜMÜZDEKİ BEŞ YIL İÇERİSİNDE DÜNYANIN

EN BÜYÜK 10 MOBİLYA İHRACATÇISI ARASINA GİRECEKTİR

Bugün burada bulunmamız, Türkiye'nin Orta Doğu'ya açılan kapısı olması gibi eşsiz öneminden kaynaklanmaktadır. Ülkeniz Avrupa'da yedinci büyük ekonomik alandır ve Türkiye AB'nin en çok ticaret yaptığı ülkeler sıralamasında altıncı sırada yer almaktadır. ABD ve Çin'den de önde gelen bir özelliğiniz, dünya inşaat sektöründe ikinci gelmenizdir. Ve kuşkusuz Orta ve Doğu Avrupa'nın en büyük ekonomik gücüsünüz. Yaklaşık 2 milyar dolar düzeyindeki ihracatı ile Türkiye, günümüzde en önemli 20 mobilya ihracatçısı ülke arasında bulunmaktadır. Önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye en önemli 10 mobilya ihracatçısı arasında yer alacaktır. Türk mobilya sanayiinin yıllık üretiminde %10'luk büyüme ve ihracatında ise %20'lik artış sağlanması, kanımca gerçekçi hedeflerdir. İnşaat sektöründe gerilemeden süren büyük ilerleme de bu gidişatı destekler mahiyettedir. Son 10 yıl içinde ülkedeki 20 milyon hanenin dörtte birinin yenilendiğini, 5 milyon yeni hanenin inşa edildiğini görüyoruz. Her yıl 100.000 konut inşa edilmektedir, ancak gereksinim gene de 400.000 gibi çok daha yüksek bir düzeyde bulunmaktadır. Bu gelişmelerin ışığında özellikle ülke içi mobilya sanayii bakımından yan sanayideki trendler ve yenilikçi gelişmeler konusunda olup bitenlere ilişkin bilgi edinmek hayati öneme sahiptir ve bunu en iyi interzum Köln'de gerçekleştirmek mümkündür. Dünya çapında sektörün inovasyonlarını ilk kez olarak sergilediği ve mobilya sanayii ve iç dekorasyon ile tasarım alanlarında geleceğin trendlerinin neler olacağının belirginleştiği event, interzum'dur. Bu nedenle bu etkinlikleri sizlere biraz daha yakından tanıtmak istiyorum.

60 ÜLKEDEN 1500’E YAKIN

KATILIMCI

Şimdiki durumda interzum'a 1.480 katılımcı firmanın geleceği ve bu sayının 2011 yılına göre 50 firmalık bir artış gösterdiği ve yaklaşık 60 ülkeden firmaların yeni ürünlerini tanıtacaklarını görüyoruz. İşletmelerin %70'i Almanya dışından geliyor. En geniş katılımcı grubu İtalyan firmalarına ait. Hemen sonra ise sırada Türkiye ve İspanya var. Grup olarak katılımlar arasında Brezilya, İtalya, Romanya, Türkiye, (yaklaşık 40 firma ile) ABD ve Vietnam bulunuyor. Toplam olarak interzum 2013'ün sergi alanı, geçen fuara göre hafif bir artışla 155.000 metrekareye ulaştı.

Katılımcı ülke sayısının yüksek olması, sergilenen ürünlerin sayısı ve çeşitliliği karşısında mobilya yan sanayiinde ya da dekorasyon sektöründe faaliyet gösterenlerin interzum'u ziyaret etmesi kaçınılmazdır. Bundan önceki interzum 2011 fuarına 147'yi aşkın ülkeden 53.000 ziyaretçi gelmişti. Ziyaretçilerin % 60'tan fazlası yurtdışından Köln'e gelmişti. 1.000 kadar ziyaretçi ise Türkiye'dendi. Öyle sanıyorum ki, bu sayıya bu yıl da ulaşabileceğiz ve hatta bana kalırsa fuarın

sonunda bu sayıda artış bile

kaydedebileceğiz.

2013 FUAR TAKVİMİNDE

İNTERZUM İLE LİGNA BİR

SEFERLİK YER DEĞİŞTİRDİ

Bu yıl, fuarda kimi değişiklikler var. bu yıl bazı değişiklikler var. Bir kereye özgü olmak üzere interzum'un düzenlendiği günlerde değişiklik yaptık. 2013 yılının bir Hıristiyan dini bayramının tatil günleri nedeniyle fuar, Pazartesi - Perşembe günleri arasında, yani 13 - 16 Mayıs 2013 günleri

yapılacak.

2013 yılında da birbirini izleyen Hannover LIGNA ve Köln'deki interzum fuarları arasındaki sıkı işbirliği sürecek. Özellikle Almanya dışından gelecek ziyaretçilerin her iki fuarı da ziyaret etmesi tavsiye edilir. Bu sayede ziyaretçiler gerek ahşap malzemelerini işleyen ve kullanan sanayi dalları, gerekse mobilya sektöründeki tasarım ve teknikler konusunda etraflıca bilgi edinmiş olacaklardır. Fuarların işbirliğinde iletişimin ortak olmasından başka, giriş biletleri her iki fuar için de geçerlidir. Bundan başka her iki fuar şirketi, LIGNA ve interzum arasında boş kalan iki gün için cazip gezi programları yapıyor.

SEKTÖR ÜÇ BAŞLIK ALTINDA TOPARLANIYOR

INTERZUM 2013’de şimdiye kadar olduğu gibi yedi bölüm yerine mobilya sanayii ve iç dekorasyon yan sanayii sadece üç temel başlık altında sınıflanmış üç temel bölümden oluşacak. “Malzemeler ve Doğa” 5.1 ve 6 No'lu fuar binalarında yer alacak. Burada katılımcılar ahşap, ahşap kaplama, parke, iç dekorasyon, dekoratif yüzeyler, dekor kağıtları, laminat türleri, ahşap malzemeler, çok katmanlı malzemeler, mineral malzemeler, köşeler, yüzey işleme malzemeleri, yapışkanlar, dekoratif silindirler ve teneke malzemeler sergileyecekler. İkinci bölümün 3.2, 4.2, 5.2, 7 ve 8 numaralı sergi salonlarının başlığı “Function & Components” (İşlevsellik ve Donanım). Bu salonlarda ışıkla ilgili çözümler ve ışıklandırma sistemlerini, kasalı mobilyaları, mutfak, ofis mobilyalarını ve etajerleri, mobilya kulp ve saplarından başka kilitleri ve mobilya parçalarını izlemek mümkün olacak. 9 ve 10 numaralı salonlar, “Textile & Machinery” (Tekstil ve Makineler) başlığı altında yastık ve döşek imalatı için makineler, malzemeler, koltukçuluk malzemeleri, kaplama malzemeleri ve deriye ayrılmış bulunuyor.

İNOVATİF ÜRÜNLER, AKILLI MALZEMELER, YENİLİKÇİ

YÜZEY VE YER KAPLAMALARI

Bu yılki ağırlık innovation of interior Piazza'sında ve buradaki alışılmışın dışındaki ve akıllı malzemelerde. Ayrıca şimdiye dek var olmayan, bilinmeyen yüzeyler, “Smart Materials” özel sergisinin merkezinde bulunacak. Mutfak için renk değiştiren fayanslar, banyo ve tuvalet için kir tutmayan, bakteri öldüren yüzeyler, ya da havayı temizleme özelliğine sahip yer kaplamaları bunlar arasında sayılıyor. Mobilya tasarımı ve iç dekorasyon alanlarında günümüzde malzeme ve ürünlerden talep edilen özellikler, çok çeşitli ve karmaşık.

Halle 6'daki Materials & Nature Piazza'sı gerek gerçek ahşap, gerekse ahşap dekorundaki ürünleri biraraya getiriyor. Herşeyden önce insanın tüm duyularına hitap eden bu Piazza'yı dıştan ve içerden her yönüyle inceleyip gezmek mümkün. Çünkü burası, değişik yüzeylerin insanlardaki algılanma biçimlerine ağırlık veriyor. Sanayi müşterisi, malzeme işleyicisi, tasarımcı ya da iç mimar olsun, bu Piazza'yı gezip görmek, herkeste kalıcı anılar bırakacaktır.

“Textile & Machinery” alanını çok özel bir biçimde dikkatlerin merkezine getiriyoruz. Zira 10.1 nolu salonda büyük bir gösteri alanı üzerinde otomobillerin koltuk parçalarının deri kaplamalarının yapılışı sunuluyor. Bu amaçla bir tekstil ürün yapım şeridinin gerçekçi bir sunumunu yarattık. Şimdiye kadar bunun interzum'da benzeri yapılmamıştı. Böylelikle 400 işletmenin tam ortasındaki bu alan oldukça cazip bir görsel işleve sahip. Teknoloji sektöründen bazı çok tanınmış isimlerin burada büyük angajman göstermeleri de bundan.

Bu yılki üçüncü değişiklik, interzum'la aynı tarihlerde 11.2 nolu salondaki Yenilikçi Malzeme Disiplinlerarası Sergi ve Kongresi InnoMateria Kongre Fuarı’nın yapılması. Hafif yapı biçimleri ve diğer malzeme bazlı konular dışında modern hareketlilik malzemeleri üretilmesi, saklanması ve enerjinin türlerinden başka, gündem konuları arasında sürdürülebilir enerji üretimi ve kullanımı da bulunuyor. İç dekorasyon ve tasarım alanlarındaki malzemeler, yeni eklenenler arasında. Uzmanlar kongresinin yanısıra düzenlenen sergi ile birlikte InnoMateria yenilikçi malzemeler alanında disiplinlerarası bir iletişim platformu konumuna gelmiş bulunuyor. Fuar ve kongrenin kesiştiği 14 ve 15 Mayıs günleri böylelikle aynı fuar merkezinde interzum ziyaretçilerine branşların ötesinde bir diyalog kurma olanağı sunuluyor.

ÖDÜLLER, ETKİNLİKLER..

Ve son olarak 7'inci kez “interzum award” adını verdiğimiz ödüller de bu fuarda sahiplerini bulacaklar. Hedefimiz, bundan böyle mobilya sanayiinde kullanılacak yenilikçilik ve yaratıcılık alanında ortaya çıkan ürünleri ödüllendirmek. Bundan başka Red Dot Projects ile ortaklaşa sürdürdüğümüz iyi tasarımların ödüllendirilmesi de dikkatlerin merkezinde olacak.

yazar

E-bülten için e-posta bırak