KELEBEK MOBİLYA'yı Satın Alan DOĞTAŞ, 4 Yeni Sektöre Giriyor

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

KELEBEK MOBİLYA'yı Satın Alan DOĞTAŞ, 4 Yeni Sektöre Giriyor

05-11-2012
KELEBEK MOBİLYA'yı Satın Alan DOĞTAŞ, 4 Yeni Sektöre Giriyor
Geçtiğimiz ağustos ayında 77 yıllık Kelebek Mobilya'yı satın alan Doğtaş, faaliyet alanlarını genişletmeyi sürdürüyor. Mobilya dışında enerji, inşaat, gıda, turizm alanlarında da yatırım kararı alan Doğtaş, kuruluşunun 50. yılı olan 2022'de sektörde liderliği hedefliyor. Doğtaş Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, 40 yıldır mobilya sektöründe hizmet veren Doğtaş'ın pazarı büyüten stratejileriyle mobilya sektörünün gelişmesine katkı sağladığını belirterek, "Mobilya dahil olmak üzere enerji, inşaat, gıda, turizm gibi alanlarda büyüme kararı aldık" dedi. Gıdada süt ve süt ürünleri alanında yatırım yapmayı düşündüklerini kaydeden Doğan şu bilgiyi verdi:

"Gıdada belki Çanakkale'den yerel bir markayı satın alabiliriz. Turizmde, Çanakkale'de termal bir otelimiz var. Bu alanda şehir otelciliği alanında yatırım yapmayı düşünüyoruz. Enerji sektöründe ise Erzurum'da 16 MW'lık bir HES projemiz şubat ayında devreye girecek. Ağrı'da ise 19 MW'lık bir projemiz devam ederken, Amerikalılarla birlikte Çanakkale'de rüzgar enerjisi alanında çalışmaya yapacağız. Ayrıca inşaatla ilgili projeler üzerinde düşünüyoruz."

Pazarda liderliğe oynuyor

Şu anda pazarda üretim gücü açısından 2'nci, marka bilinirliği konusunda ise 3'üncü konumda olduklarını dile getiren Doğan, "Bu yıl için yüzde 40 büyüme hedefi koyduk. İlk dokuz ayda yüzde 38 oranında büyüdük. Bu da hedefimize ulaşacağımızı gösteriyor. Bu hedef için gelecek yıl yüzde 30 sonraki yıllarda ise yüzde 27'lik büyüme ile devam etmek istiyoruz. Rakiplerimiz meydanı boş bulduğu için en büyükler. Şimdi usta geri döndü diyoruz. Yüksek cirolu bölgelerde mağaza açıyoruz" dedi.

Kelebek Mobilya'nın satın alınmasından sonra çok fazla bayilik talepleri aldıklarını belirten Doğan, Kelebek'in yüzde 30 olan üretim kapasitesini yüzde 100'e çıkarmayı hedeflediklerini dile getirdi. Doğan, "Daha çok lüks kesime hitap eden Kelebek'i orta gelir grubuna ve gençlere yönelik hale getirmek istiyoruz. Mutfak ve proje konusunda da Kelebek'i büyütmek istiyoruz. Hedefimiz 5 yıl içinde 40 bayiden 200 bayiye, mutfakta ise 10 mağazadan 90 mağazaya ulaşmak" diye konuştu.

Doğan, bu mağazaları AVM'den çok il merkezlerindeki caddelerde açacaklarını kaydetti. Kelebek'i satın alma bedeli olan 35 milyon TL'yi 5 yıl içinde geri almayı planladıklarını aktaran Doğan, "Kayseri'de olan Kelebek fabrikasını Düzce'deki 4.Teşvik Bölgesi'ne taşıyoruz" bilgisini verdi.

40'ıncı yılını kutlayan Doğtaş'ın ise 200 aşkın mağazası ile Türkiye'nin 500 sanayi kuruluşu arasında yer aldığını ifade eden Doğan, 2011 yılında 180 milyon TL ciro yapan şirketlerinin bu yıl ise yüzde 40 büyümeyi hedeflediğini söyledi.

yazar

E-bülten için e-posta bırak