İtalyan ahşap mobilya sanayi ve Pazar analizi

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

İtalyan ahşap mobilya sanayi ve Pazar analizi

21-11-2022
İtalyan ahşap mobilya sanayi ve Pazar analizi
İtalyan ekonomisi, güçlü yönlerinden biri olarak ahşap mobilya tedarik zincirlerine sahip olmaya devam ediyor. Pazar analizleri ve araştırmalarında dünya lideri Mordor Intelligence tarafından yakın zamanda yapılan bir analize göre, dünyanın önde gelen mobilya üretici ve ihracatçılarından biri olan İtalya, şu anda toplam üretiminin yaklaşık %60’ını başta Fransa, Almanya, Çin ve Amerika Birleşik Devletleri’ne ihraç ediyor. 2022’de İtalyan mobilya pazarı cirosunun, yıllık %1,35 büyüme oranını temsil eden 14,56 milyar Euro’ya ulaşması bekleniyor.

 

 İtalyan mobilya endüstrisi ve ülkemizin tüm üretim ekosistemi, belirli bölgelerde üretim birimlerinin yoğunlaşması ile karakterizedir. Sektörün üretiminin yoğunlaştığı yedi bölge var: Veneto, Lombardiya, Friuli-Venezia Giulia, Marche, Toskana, Apulia ve Basilicata, İtalya'nın en büyük mobilya üretim bölgelerine karşılık geliyor.

 Dış pazarlara girme yeteneği, bu bölgelerin tipik özelliğidir: 2021'de tüm İtalyan imalat endüstrisinin faaliyet seviyelerinde net bir artış gözlemlendi. Bu performans, özellikle Ocak-Eylül 2021 döneminde sanayi bölgeleri tarafından desteklendi. 2019'un aynı dönemine göre ihracatta %2,3 artış kaydedilirken, ciro 2019'a göre %4,3 arttı. Ev sistemine bağlı sektörler bu senaryoda özellikle öne çıktı ve hem dış pazarların çekişinden hem de katkılarından yararlandı.Pandemi aylarında zaten başlamış olan inşaat, mobilya ikramiyeleri ve ev iç mekanlarının yeniden keşfinden faydalanabilen sektör önemli oranda iç Pazar iç taleplerini karşıladı.

 Geçen yıl, tedarik zincirinin endüstrileri de uluslararası pazarlardan gelen canlı talepten yararlandı: ilk üç çeyrekte ihracat, hem Avrupa hem de Avrupa dışı ülkeler tarafından sürdürülen, Covid öncesi görülen seviyelerin (cari değerlere göre %9,2 artış) çok üzerine çıktı ( en önemlisi Amerika Birleşik Devletleri ve Çin). Ev yenileme projeleri için mali teşviklerin yeniden teyit edilmesi sayesinde, iç pazardaki mobilya satışlarından da iyi bir sonuç geldi. Bu talep sonucu, 2019'a kıyasla yaklaşık %4,8 (2020'ye kıyasla %23,8 artış) büyüyen mobilya bölgesi cirosunda da benzer şekilde dinamik bir eğilime yansıdı. Bu yükseliş, sektörün son yıllarda yaşadığı sıkıntıların ardından ivme kazanan ve üretim tabanlarının daraldığı, beyaz eşya üretiminde uzmanlaşan (Pordenone-Treviso ve Fabriano başta olmak üzere) ilçelerin cirolarını da etkiledi. birkaç örnek.

Intesa Sanpaolo'nun Çalışma ve Araştırma Departmanı tarafından İtalyan bölgelerine ilişkin son anketinde derlenen veriler, genel olarak hala sağlıklı olan bir mobilya endüstrisini tanımlamaktadır: ihracat geçen yıl 2020'ye kıyasla %20,8 ve iki yıl öncesine kıyasla %8,3 arttı. Ticaret dengesi, Brianza ve Treviso tarafından yönlendirilen, her ikisi de 1,75 milyara yakın bir fazlaya ve onları sektör için en ilerici bölgeler yapan bazı ortak özelliklere sahip 6.8 milyar (sektörün toplamının %82'si) fazla kaydettiklerini gösteriyor: en iyi bilinen uluslararası markaların birçoğunun, en büyük grupların ve aynı zamanda en fazla yabancı yatırımcıya sahip şirketin varlığı (Lombardiya'da 137, Veneto'da 113 ve Friuli-Venezia Giulia'da 96).

 İhracat değerini artırmada en dinamik ülkeler arasında yer alan Brianza mobilya bölgesi için 2021 yılı çok iyi kapandı ve bir önceki yıla göre 170,1 milyon avroluk artışla rekor sonuçlara ulaştı. Bu yıl SICAM'da, Brianza ahşap mobilya endüstrisinin tüm omurgasını açıkça temsil eden Lombardiya'dan toplam 117 şirket yer alıyor. Fuarda sergilenen panoramanın etkileyici bir şekilde %29'unu oluşturuyorlar. 2022 yılının ilk çeyreğinde Kuzeydoğu bölgelerinin (Trentino-Alto Adige, Veneto, Friuli-Venezia Giulia) ürettiği ihracat ise aynı döneme göre 5 milyardan fazla artarak 27 milyar euroyu aştı. 2021'de %24,3'lük bir artışa eşit ve ulusal rakamdan (%22,9 olan) daha iyi bir performans kaydetti. SICAM'daki 153 katılımcı, bu üç bölgeden geldi ve toplam katılımcıların yaklaşık %38'ini oluşturdu.

2021 ayrıca Marche bölgelerinden yapılan ihracatlar için de ortalama İtalyan rakamlarına paralel olarak görülen %17,8'lik bir artışla pozitif rakamlarla kapandı: SICAM'da fuar panoramasının yaklaşık %13'ünü temsil eden 52 şirketle yer alıyorlar. Fabriano'nun davlumbazları ve ev aletleri (2020'nin ilk dokuz ayına kıyasla %34,6 artış), tüm ana referans pazarlarına yönelik akışta güçlü bir artış kaydetti ve Pesaro mutfak bölgesi de çift haneli büyüme (%18,7 artış) kaydetti ), Her iki ilçe de Fransız, Alman ve Kanada pazarlarında etkindirler.

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak