Hafele Türkiye ve Bölge Ülkeler İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytunla 100. yılında Hafele,

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Hafele Türkiye ve Bölge Ülkeler İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytunla 100. yılında Hafele,

17-11-2022
Hafele Türkiye ve Bölge Ülkeler İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytunla 100. yılında Hafele,
Bu yıl Hafele kuruluşunun 100. Yılını kutladı. Bir şirketin kurumsal yapılanmasında 2.yüzyıla taşınırken firmalar yüzyıl içinde önemli tarihsel ve sektörel gelişmeleri de birlikte yaşıyor ve bunları sürece dahil ediyor. Sektör hafızasının da bir parçası oluyor. Biz de bu sürecin Türkiye ayağını oluşturan ve bu yapılanmayı ülkemizde başarıyla temsil eden Hafele Türkiye ve Bölge Ülkeler İcra Kurulu Başkanı,sayın Hilmi Uytun’la konuştuk.

Mobilya Dergisi : Häfele 100. Yılını doldurarak, 2. Yüzyılına hazırlanıyor.  Bu yeni dönem kaçıncı kuşak yönetimi olacak, Türkiye Häfele olarak nereden nereye geldiniz?

100 yıllık tarihimizde ikinci defa hissedarlar dışında birisi CEO olarak atandı. Mr. Gregor Riekana bayrağı şirketi 20 yıldır başarılı bir şekilde yönetmiş olan Mrs. Siblyye Thierer’den devir alacak. 01.01.2023’ten itibaren geçerliliği başlayacak yeni dönemde CEO koltuğunda 2011’te görevine pazarlama direktörlüğü ile başlayan ve 2015’te CMO pozisyonuna atanan Mr. Gregor Riekena olacak.

Mobilya Dergisi : Yakın bir zamanda  sizin de içinde yer aldığınız ve fuarlar komitesi başkanlığını yaptığınız HISİAD’ın himayesinde gerçekleşen Hardware Eurasia Fuarı’nın önümüzdeki yıl ikincisi gerçekleşecek. İlk fuardan bu yana neler yapıldı, bu yıl nasıl bir çalışma yapıldı ve beklentileriniz nelerdir?

İlki olmasına rağmen çok başarılı bir fuar yaşadık Mart ayında. Bu sene yurt dışı pazarlama eylemlerini çok büyük oranda artırıyoruz. Hedefimiz sektörümüzün temel ihtiyacı haline gelen ihracat pazarlarında özellikle sektörümüze destek olmak. Bu sene 12 ülkeye özel olarak odaklanıyor ve alım heyetlerinin fuarımızı ziyaretini organize ediyoruz. Bu sene çok daha fazla katılımcı ve ziyaretçi olacağını görüyoruz ve tüm üyelerimiz ile yaklaşan fuara hazırlanıyoruz.

Mobilya Dergisi : Häfele olarak genel mobilya aksesuarlarının çok ötesinde bir ürün gamına sahipsiniz. Sizi genel bir aksesuar firmasından ayıran esas unsur nedir daha ötesinde neler yapıyorsunuz?

Markamız temelde mühendisliği ve stok gücü ile tanınıyor. Geçen sene 2 bin 400 sayfa olarak çıkardığımız kataloğumuza şu anda 3 bin 200 yeni ürünümüz eklendi. Ocak’ta içinde birçok yeni ürünümüzle yeni genel kataloğumuzun çıkacağının müjdesini vermek isterim. Bu sene vitrifiye, duş sistemleri, banyo aksesuarlarını ürün gamımıza ekledik. Unicera Fuarı’nda 350 metrekarelik standımız ile tüm paydaşlarımıza duyurduk. Bunun dışında 368 sayfalık yeni Banyo Çözümleri kataloğumuz basıldı.

Bizim geliştirdiğimiz ve dünyada çok hızlı kabul gören ürün renk aileleri bizi pazardan olumlu olarak ayrıştırdı. Buradan aldığımız heyecan ile 4 yıldır üzerinde çalıştığımız Häfele Concept’i daha da geliştirdik. Renklerin yanına, stil (modern, neo- klasik, klasik) çeşitlerini ekledik. Ayrıca ürünlerin formlarını da tasnifledik. (yuvarlak ve köşeli ürünler olarak). Ardından konutta işlevselliği, konforu, renk, stil ve form uyumunu içeren ürünlerimizi farklı bütçedeki konutlar için grupladık. Bu özenle seçilmiş ürünleri Häfele Koleksiyonları içinde bir araya getirdik. Müteahhit iş ortaklarımıza ilham alabilecekleri, ürünlerimizi bir arada kullanıldığında yarattığı etkiyi yansıtabildik. Mimar ve iç mimar iş ortaklarımıza ise bizlere ilettikleri çizimlerde olası ürünleri ve sektördeki yenilikleri nasıl kullanabileceklerini ilettik. Tabii ki en temel iletişim aygıtımız koleksiyonlarımız için özel çektirdiğimiz profesyonel videolar oldu.

https://häfeleconceptproject.com/ web sitemizin içinde düzenli olarak ilham sekmesi altında bu videoları yayınlıyoruz.

Son olarak da ankastre ürün gruplarımızı Türkiye’de ürün programımıza aldık. Önümüzdeki yıl ilk çeyrekte ürünlerimiz stoklarımızda olacak.

Mobilya Dergisi :  2022 yılının son çeyreğini bitiriyoruz, bu yılı nasıl yaşadık Türkiye Häfele olarak değerlendirmeniz nedir?

Bir konutta markamızın son kullanıcıda ve sektörde en bilinen ve güvenilen marka olmasının gücü ile konut sektörüne sistemsel yeni bir standart getirdik. Häfele’de, Türkiye ekibinin ortaya çıkardığı, geliştirdiği ve şu anda sektörde standart hale gelen Häfele Concept ile bu yılı çok büyük bir büyüme ile kapatıyoruz. Bir evin içinde dolapların dışında gözüken tüm donanım ve aksesuarın renk, stil ve formunu, dolap içlerinin renklerini dış renkler uyumlulaştırdık. Kapı kolu, mobilya kulpu, armatür ve ocak düğmesi aynı dili konuşup bir de aynı renk olunca özellikle kadınların çok beğenisini kazandı. 2023 yılı bizim için Häfele Concept’in ülkeyi kapladığı yıl olacak.

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak