GÜNÜMÜZ ÇİN PAZARINDA MOBİLYA DAĞITIM KANALLARI ve SİRKÜLASYONU

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

GÜNÜMÜZ ÇİN PAZARINDA MOBİLYA DAĞITIM KANALLARI ve SİRKÜLASYONU

11-02-2013
GÜNÜMÜZ ÇİN PAZARINDA MOBİLYA DAĞITIM KANALLARI ve SİRKÜLASYONU
PERAKENDE PAZARI ve DİSTRİBÜTÖRLERÇindeki mobilya üretim endüstrisindeki gelişmeye bağlı olarak, 30 yıldan uzun bir süredir Çindeki mobilya üretim sektörü büyümektedir. Çin’in ekonomik açılımları yabancı yatırımları üzerine çekmiş, buda özel işletmelerin yükselişini hızlandırmış ve perakende sektöründe bir değişimi tetiklemiştir.

PERAKENDE PAZARI ve DİSTRİBÜTÖRLER

Çindeki mobilya üretim endüstrisindeki gelişmeye bağlı olarak, 30 yıldan uzun bir süredir Çindeki mobilya üretim sektörü büyümektedir. Çin’in ekonomik açılımları yabancı yatırımları üzerine çekmiş, buda özel işletmelerin yükselişini hızlandırmış ve perakende sektöründe bir değişimi tetiklemiştir. Uluslar arası pazarda bulunan franchise usulü zincir mağazalar gibi denenmiş perakende teknikleri Çinli işletmeler tarafından tamamiyle benimsenmiştir ve Çindeki franchise mağazaların sayısı hızla artmaktadır.

Mobilya üreticileri, mobilya alışveriş merkezlerinde alıcıya satış yapan distribütörlerle çalışmayı ürünlerini satabilmek adına çok önem vermektedir. Bununla birlikte mobilya sektöründeki hızlı büyüme mobilya mağazalarında da büyük bir artışa sebep olmuştur. Şu anda mobilya mağazaları hem sayı hem de büyüklük açısından artmaktadır. 1990larda hareketlenen emlak piyasası, mobilya mağazalarının da çoğalmasını hızlandırmıştır. Sektördeki mobilya mağazalarının büyük bir kısmı bu dönemde açılmıştır.

PAZARIN ÖZELLİKLERİ

Çin mobilya pazarı 4 diziye ayrılabilir. 1. Dizi gelişmiş kıyı şehirleri ve taşralı başkentleri; 2. Dizi daha az gelişmiş kıyı şehirleri ve vilayetlerle birlikte gelişmiş kazalar; 3. Dizi gelişmemiş vilayetler ve kısmen zengin kasabalar; 4. Dizi ise gelişmemiş kazalar ve ortalama ilçelerdir. Üreticiler, fuarlar, mobilya mağazaları ve dağıtıcılar Çindeki mobilya dağılımının 4 ana maddesidir. Şu anda Çinde mobilya aşağıdaki 5 yolla dağıtılmaktadır:

Üreticiler fuarlar veya başka yollarla distribütörleri bulur ve distribütörlerde mobilya alışveriş merkezlerinde mağazalar açarlar. Marka sahipleri fuarlar veya başka yollar aracılığıyla kendilerine OEM üretebilecek üreticileri bulurlar. Daha sonra marka sahipleri bitmiş ürünleri distribütörlere toptan olarak satarlar. Bu yöntem az kullanılır.

Üreticiler fuarlar veya başka yollar aracılığıyla uluslar arası ithalatçıları ve sektörel firmaları bulur ve ürünlerini uluslar arası pazarda satar. Fabrikalar tarafından kurulan ve yönetilen fabrika outletleri genelde 1. Dizide gerçekleşir. 3. ve 4. Dizideki eski moda mobilya satan mağazalar alım gücü düşük müşterileri hedefler. Bu mağazalar görselliğe ve tasarıma önem

vermezler, ayrıca bir marka merakı yoktur.

İnternette perakende satış. İnternette satılan ürünlerin çoğu küçük, tek parça yada ev aksesuarıdır ve genelde eski mallardır. İnternet perakendeciliği henüz önemli olmamasına rağmen büyük bir hızla artmaktadır.

Genel olarak konuşulursa, mobilyaların büyük bir çoğunluğu (%90) mağazalar aracılığıyla satılmaktadır. Bağımsız mağazaların çoğu ve birden fazla markayı barındıran mağazalar franchise’ı şirketlerini büyütmek için en önemli araç olarak kullanırlar. Kalan Pazar payı ise fabrika outletleri ve eski tip mağazalar tarafından paylaşılmaktadır. “Deneyimsel Satış” (müşteri dokunmak, görmek, koklamak ve hissetme ihtiyacı duyar) ilkesine dayalı olsada, mobilya endüstrisinde e-ticaret son yıllarda on hatta yüz katı oranında büyümektedir.

MOBILYA İHRACAT ve

İTHALATINDA ÖNEMLİ BİR ODAK NOKTASI:

İHTİSAS FUARLARI

İhtisas fuarları, mobilya dağıtımının Çindeki en önemli odak noktasıdır. Fuarlar artarak ev mobilyası üreticileri ve distribütörler arasında önemli bir platform haline gelmektedir. Guangzhou’daki Uluslar arası Mobilya Fuarı Dongguan’daki Uluslar arası Ünlü Mobilya Fuarı ve Şangay’daki Çin Mobilya en iyi olmakla birlikte büyüklük açısından hızla gelismekte ve Çindeki mobilya satışlarında bir “barometre” haline gelmektedir. Ayrıca Çinde üretilen mobilyayı uluslar arası pazara taşımakta kilit rol oynamaktadırlar.

Uluslar arası Ünlü Mobilya Fuarı Çinin yurtiçi pazarına satış amacına yönelik bir numaralı etkinlik haline gelmiştir. Hong Kong Taiwan ve anakara Çinden mobilya üreticilerinin önde gelen firmalarından yaklaşık %70’ bu fuarın katılımcıları arasındadır. Ayrıca bu fuar birçok ünlü uluslar arası mobilya firmasının yerel Çin pazarına girmesi için bir araçtır. Fuar mart ve şubatta “Modern International Exhibition Center” da Houjie Dongguanda gerçekleştirilir. Yüzlerce yerel distribütör perakendeci tasarımcı ve uluslar

arası satın alımcılar bu fuarda bir araya gelir.

Guangzhou’daki Uluslar arası Çin Mobilya Fuarı (Mart ve Şubatta “China Import&Export Fair Complex”te yapılır) ve Şangay’daki Çin Mobilya (Eyülde “Shanghai New International Exhibition Center”da yapılır) temel olarak ihracat pazarına yöneliktir

ve Çindeki en etkili iki uluslar arası

fuardır.

DİSTRİBÜTÖRLER ve

MOBİLYA ALIŞVERİŞ

MAĞAZALARI

Tamamlanmamış istatistiklere göre şu anda Çinde yaklaşık bir milyon mobilya distribütörü vardır. Ancak büyük olmasına rağmen bu insan topluluğu organize değildir ve düzensiz bir

haldedir.

Bazı büyük distribütörler yüzlerce mağaza zinciri açmışlardır. Bununla birlikte mobilya endüstrisine tamamen yabancı ve habersiz olan distribütörlerde vardır. Niteliksiz distribütörler mobilya markalarının yükselişine engel olmakta ve uzun vadede mobilya dağıtımına zarar verecek bir haldedir.

Çoğu distribütör mobilya alışveriş merkezlerinde perakende mağaza açmaktadırlar. Çin’in genelinde irili ufaklı toplam 10.000 mobilya alışveriş mağazası vardır ve toplam 40 milyon metrekarelik bir alanı kaplar.

Mobilya Üreticileri tarafından açılan bağımsız mağazalar nispeten birbirinden bağımsız mevkilerdedir. Çoğu mobilya alışveriş merkezlerine yada şehir merkezlerine yakındır. Şimdilik bu mağazaların karlılığı iyi durumda değildir. Mobilya üreticileri bağımsız mağazaları birkaç amaca yönelik açarlar: Birincisi üreticilere mallarına perakende fiyatı belirlemekte yardımcı olular. İkincisi daha çok ürünü sergilemek için yeterli büyüklüktedirler. Müşteride marka bilinci oluşturmak için son derece faydalı bir yöntemdir.

MOBİLYA DAĞITIM

MERKEZLERİ

 

1.Lecong Guangdong

Lecong mobilya pazarı 180den fazla pazardan oluşur. Buda toplamda 3 milyon metreküplük bir alanı kaplar ve 3.800 mağazayla 3.350 distribütörü içerisinde barındırır. Bu bölgedeki mağazalar üç kategoriye ayrılır: mobilya alışveriş merkezleri tarafından yönetilenler, mobilya üreticileri tarafından işletilenler ve bağımsız işletme veya bireyler tarafından üçüncü parti üreticilerden mallar satanlardır.

 

2.Wuhou Sichuan

Wuhou’daki mobilya dağıtımı aslen iki büyük mobilya merkezi üzerinden yapılır: Chengdu Bayi Mobilya Şehri ve Taipingyuan Mobilya Meydanı. Toplam kapladıkları alan 2 milyon metrekaredir. Wuhou’da mobilyanın yanı sıra her türlü mobilya aksesuarı, parçaları ve ağaç işleme makinaları bulunabilir.

 

3.Likou Jiangsu

Jiangsu Likou Uluslar arası Mobilya Pazarı 66.7 hektarlık bir alanı kapsar ve 38 binadan oluşur. Yıllar süren çalışmalar sonucu bu pazar komple lojistik servis verebilecek seviyeye gelmiştir.Müşterilere “one-stop” servisi sunulmaktadır. Müşteri herhangi bir mağazadan sipariş verdikten ve anlaşmayı tamamladıktan sonra kalan tüm işler profesyonel lojistik elemanları tarafından halledilir.

 

4.Xianghe Hebei

Xianghe Mobilya Şehri 21 pazaralanından oluşur ve 1.2 milyon metrekarelik bir alanı kaplar. Bu alanda gülağacı mobilya, ahşap mobilya, mobilya takımı, ofis ve hotel mobilyaları, büyük ve orta sınıf koltuk, yumuşak yatak, dış mekan mobilyaları ve el işi mobilyalar yer almaktadır. Xianghe Mobilya Şehri yerel ve yabancı endüstrilerin gözbebeği olmuş ve Kuzey Çindeki konumunu ve başarısını garanti altına almıştır.

MARKA YÖNETİMİ

Marka yönetimi mobilya üreticileri tarafından yada profesyonel marka yönetimi şirketleri tarafından yürütülmektedir. Mobilya endüstrisinin gelişmesiyle birlikte mobilya marka yönetimi şirketleri giderek önem kazanmaktadır. Daha iyi tasarımlara ve ürün geliştirme tekniklerine yönelmekle birlikte pazarı anlayabilmek üzerinede yoğunlaşmaktadırlar. Marka yönetimi şirketlerinin gelişmesiyle birlikte klasik üreticiden tüketiciye mal akışıda değişmektedir. Yeni trende göre bir mobilya ürününün akışı tasarım ajansıyla başlar, bunu üretici takip eder ve buradanda marka yönetimi şirketine ve son olarakta perakende mağazalarında son bulur.

Çeviren : Ekin Uzun

yazar

E-bülten için e-posta bırak