Firmaların ilgisi Afrika ve Latin Amerika’nın fuarlarına yöneldi..

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Firmaların ilgisi Afrika ve Latin Amerika’nın fuarlarına yöneldi..

31-07-2012
Firmaların ilgisi Afrika ve Latin Amerika’nın fuarlarına yöneldi..
Avrupa’daki kriz ve Arap Baharı’nın yarattığı durgunluk nedeniyle firmaların ilgisi unutulan iki bölgenin, Afrika ve Latin Amerika’nın fuarlarına yöneldi
Türk ahşap, mobilya ve mobilya yan sanayi sektörü için uluslararası pazarların önemi nedir Artık öyle bir zaman, öyle bir rekabet içindeyiz ki, toplu iğne üreten bir firma bile mutlaka ihracat yapmak için araştırma yapıyor, ülke ziyaretleri gerçekleştiriyor, fuarları araştırıyor... Yani artık kimse uyumuyor. Biz, yurt dışı fuarcılıkta sektördeki firmaları 12 yıldır yönlendiriyoruz. Özellikle bu süre içinde merdivenaltı üreticisi diye tabir edilen bir çok firmanın nasıl ilerlediğine, hangi yolu izlediğine, neler programlayıp nasıl yükseldiklerine birebir şahit olup gördüğümü söyleyebilirim. 2000’li senelerde telefonu açıp “Şu ülkede %80 devlet destekli şu fuar var” diyerek tanıtım yaptığımızda bize ”İlgilenmiyoruz, iç piyasada iyiyiz” diyen bir çok firma şu anda ortada yok. Fakat aksine ihracat ilerlemesi adına başta fuar aktiviteleri olmak üzere bu tür faaliyetleri takip eden bir çok firma da şu anda mobilya yan sanayi sektöründe, ahşap sektöründe ve mobilya sektöründe lider konumunda. O senelerde Romanya’daki veya Bulgaristan’daki bir sektör fuarını tüm detayları ile anlatıp katılım yönünde ikna için zorlandığımız firmalara artık Brezilya, Çin gibi ülkelerdeki fuarlara stand açtırmaya başladık. Gelinen bu nokta, herşeyi cevaplıyor olsa gerek....

Son dönemlerde giderek öne çıkan cazip pazarlar arasında hangi bölgeler bulunmaktadır İhracat konusundaki bu büyük uyanış sırası ile yakın pazarlardan başlayıp yavaş yavaş uzak bölgelere sıçramaya sebebiyet verdi. Biz bu hızlanmada ısrarla aynı ülkelerde takılmayıp talep ve verimlilik doğrultusunda farklı pazarlara da yöneldik. Sonuçta üstlendiğimiz misyon sektörde bir akım yaratmak ve hedef göstermek. Avrupa’daki kriz, Balkanların buna bağlı durgunluğu ve malum Arap Baharı yeni pazarlar ve yeni müşterilere ulaşma konusunda ihracatta ciddi durgunluk yarattı. Bu sebeple unutulan iki bölgenin, Afrika ve Latin Amerika’nın fuarları bize çok sorulur oldu.

Haziran ve Temmuz sonunda yapacağımız Nijerya ve Brezilya fuarlarının katılımcı sayıları bu tezi doğrular nitelikte.

SENEXPO Fuarcılığın 2012 - 13 yılları fuar programı hakkında bilgi verir misiniz
2012 de sırası ile icra edeceğimiz fuarlar; 27 - 30 Haziran FURTEX Nijerya - Lagos , 24 - 27 Temmuz FORMOBİLE Brezilya - Sao Paolo... Satışlarının devam ettiği fuarlar ise; 08 - 10 Kasım FURTEX Kenya - Nairobi, 12 - 18 Kasım FURNİTURE FAİR Sırbistan - Belgrad, 27 - 30 Mart 2013 İNTERZUM Çin - Guangzhou, 22 - 25 Nisan 2013 MOBTEX Libya - Tripoli ve 13 - 16 Mayıs 2013 İNTERZUM Almanya – Köln...

Uluslararası pazarlarda Türk fuar firmaları arasındaki rekabet ne gibi boyutlara ulaşmıştır

Rekabetin sektör açısından yıkıcı değil, yapıcı bir biçimde yürütülmesi konusunda nelere dikkat edilmelidir

Rekabet mi.. Keşke rekabet olsa... Eminim çok güzel olurdu... Artık durum öyle kötü bir hal almış vaziyette ki, biz alakasız bir fuar olduğunu bildiğimiz halde o fuar firmalara ihtisas fuarı gibi lanse ediliyor ve sonrasında hüsran oluyor...

Özellikle fuara katılmayı düşünen firmaların veya katılan firmaların bu konudan ötürü ciddi şikayetleri olduğunu düşünüyorum. Bu konuda çalışılabilecek belli başlı fuar firmaları var ve bunların iyi referansları var. Öncelikle fuara katılmayı düşünen bir firma o fuarın geçmişini araştırıp referans almalı. Fuar ilk defa yapılıyorsa müşteri temsilcisini iyi tanımalı ve ona güvenmeli. Harici durumlar risk taşıyor. Fuara sadece turistik seyahat yapıp dönüyorlar ve tüm fuar şirketleri artık o firmanın gözünde aynı kefeye konuyor. Bu çok yanlış...

Ne yazık ki bu yanlış yönlendirmelerin önüne geçmek imkansız. Dikkat etmek ve araştırmak bu tür sorunların sonu olur diye düşünüyorum.
yazar

E-bülten için e-posta bırak