’’AGT belli ürün gruplarında dünyada liderliğe ulaşmış bir marka’’

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

’’AGT belli ürün gruplarında dünyada liderliğe ulaşmış bir marka’’

16-11-2022
’’AGT belli ürün gruplarında dünyada liderliğe ulaşmış bir marka’’
Bu yıl Sektörümüzün önemli bileşenlerinden AGT Gn Müdürü, Sayın Ahmet ÇETİNKAYA ile TÜYAP İNTERMOB fuarı’nda AGT standında ile birlikteyiz AGT’nin yeni çalışmaları ve fuardaki hazırlıkları üzerine kısa bir söyleşi yaptık.

 

 

 

Bu yıl Sektörümüzün önemli bileşenlerinden AGT Gn Müdürü, Sayın  Ahmet ÇETİNKAYA ile  TÜYAP İNTERMOB fuarı’nda  AGT standında ile birlikteyiz AGT’nin yeni  çalışmaları ve fuardaki hazırlıkları  üzerine kısa bir söyleşi yaptık.

Mobilya dergisi: Öncelikle Ahmet bey sizleri  kutluyorum,  AGT, ülkemizi temsil eden çok önemli bir küresel markadır, küresel marka olmanın tabii ki çok ciddi sorumlulukları ve zorlukları var,  yoğun rekabet alanında  var olmak ve yerinizi korumak adına sürekli yenilikler oluşturmak, pazarda aktör olmanın kendine özgü kurallarını sürdürme açısından zorlu bir rekabetin içindesiniz.  dünya çapında çok önemli  paydaşlarımız var.  Siz kendinizi bu dünya klasmanında  rekabetin  neresinde görüyorsunuz, Pandemi sürecinde   fuarlar durdu sizler üretime devam ettiniz, öncelikle  bu 3 yılda nereden nereyegeldik?

AHMET ÇETİNKAYA : öncelikle firmamıza gösterdiğiniz ilginizden dolayı  gerek kişisel olarak gerekse de derginizle  sektörümüze kattığınız değer için agt olarak teşekkür ediyorum. Belirttiğiniz gibi  sektörümüz son yıllarda önemli gelişimler gösteriyor, bu gelişimlerin temelinde de hep inovasyon var.  Bunun da haliyle  tüm dünyaya sağladığı fayda ve değer var.  AGT bütün  hedeflerinde bu rekabetin içerisinde hiç bir zaman sektöre değer üretmeyen , insana değer ve fayda  katmayan, çalışmalarda ve projelerde bulunmadı.

Mobilya dergisi: Mobilya ve tasarım sektörü  sürekli yeniliklerin çok sert,  hard bir sektör , sürekli trendlerin değiştiği alandır. Sizde küresel bir aktör olarak bu yeniliklerin, bu trendlerin kimi zaman da belki de İnovatik  yeni ürünlerin üretilmesi ihtiyacı içerisindesiniz gerçekten çok zor pozisyonda   lokomotif bir firmasınız, Müşterileriniz sizden sürekli yenilik bekliyor.   Arkanızdan  pek sektörü de sürükleyen bir firma olmanın hem sorumluluğu var hem de paydaşlar ile birlikte yürümenin sorumluluğu var . Bu durum AGT için ve sizler için oldukça zor bir görev değilmi ?

AHMET ÇETİNKAYA : biz son on yıldır tüm dünyadaki bu hızlı değişimin farkındayız. ve AGT olarak da bu hızlı değişimin hızına ulaşmak için  üzerimize düşen yatırımları ve ekibi üzerimize düşen organizasyonları yapmaya gayret ediyoruz. Bu konuda çok çalışıyoruz gerçekten özverili çalışıyoruz. Ekiplerimizle paydaşlarımızla birlikte bunun sonucunda da bu hızı yakaladığımızı düşünüyoruz . şu anda AGT belli ürün gruplarında dünyada liderliğe ulaşmış bir markadır  ve belli ürün gruplarında Türkiye'de ilk akla gelen firmayız.  hiç kimsede olmayan ama sadece AGT de olan bir marka düşünün,  İşte bu sorumlulukla her fuarda AGT de mutlaka bir yenilik değil, bir çok yenilik görebiliyorsunuz.  Bu gün otomotiv sektörüne  veya beyaz eşya, elektronik sektörüne baktığınızda ürünlerin her yıl insana daha fazla fayda sağladığını görüyorsunuz. Agt tam bu noktada bunları sağlıyor . AGT nin  çıkardığı her yeni ürün, her yeni model insanın duygusuna  ve kullanımına bir kolaylık sağlıyor,  mutluluğuna değer katıyor . 

Mobilya dergisi: ahşap kompenantlı  yeni ve doğal ürünler üretiyorsunuz.  Dünyada değişen renkleri ve trendleri takip ederek güzel desenler anında yakalayabiliyorsunuz.  yüzey malzemelerindeki renk armonisini de  anında AGT nin ürünlerine yansıtıyorunuz,  Bütün bunları yaparken kendinize özgü ve özgün    desen ve renklerinizi oluşturuyormusunuz? bu konuda tasarımcılardan faydalanıyor musunuz? 

‘’AGT de mutlaka bir yenilik     

  Değil,  bir çok yenilik olur’’

AHMET ÇETİNKAYA :  Kesinlikle bu konuda en çok icra kurulu başkanımız MUSTAFA bey’in bize sağladığı katkı ve destek çok önemli.  Bize verdiği güven çok önemli,  biz tüm dünyanın modasını gözlemleyerek AGT’ nin onu yakalamasını ve daha ileriye gitmesini hedefliyoruz.  Ülkemizin yetiştirdiği uluslararası çağta önemli tasarımcılarımızla çalışıyor onların ürettiği desenleri parkeden panele hemen pek çok üretimlerimize cesaretle uyguluyoruz. örneğin panelde yeni tridi modelimiz böyle  dünyada ilk defa AGT böyle bir model çıkarttı.  insanlar bunu gördüğünde gerçekten  bu  nasıl bir ürün,  ne kadar farklı bir ürün hissiyatını ve duygusunu yaşıyor. Bunu kendi mekanında hayal ediyor ve alıyor.   Ürünün yüzeysel ve  görsel farklılıklarını aynı zamanda profillerimize, parkelerimize de yansıtabiliyoruz.  Bu yönüyle AGT Register serisinde yarattığı farkı,  şimdi daha ileri düzeyde Register serileriyle bu modayı,  bu kaliteyi ve bu lüksü tüm insanlara sunuyor. Bu gün gerçekten lüksü ve rahatlığı arayan farkındalık isteyenler bunları  AGT de bulabiliyor.  Biz bu yönüyle  de çok mutluyuz. 

Mobilya dergisi: Birde yeni bir ürününüz  var.  özellikle suya dayanıklı bu ürününüz MOOD seriniz,  birazda bunlardan bahsedebilirmiyiz ?

AHMET ÇETİNKAYA : MOOD serisi parkemiz bizim iki senedir üzerinde çalıştığımız bir ürün ve bu ürünün talebi Amerika’dan geldi. Türkiye’den de bu tarz da ürünler soruluyordu ama bu kadar ilgili değildi.  Son yıllarda hem Avrupa'da hem de dünyada bu ürünler oldukça rağbet gördü bizde tam bu zamanda ar-gemizi bitirdik ve ürünümüzü tamamladık. İki ay önce bunu pazara sunduk.  MOOD serisi modelimiz görebileceği en estetik ve en duygusal ürün aslında.  Hem rengi hem ölçüsü ile insanlara derin duygular,  çok olumlu değerler katıyor. Bu ürünümüz  aynı zamanda suya dirençli olduğundan kullanılmak istenen alanlarda da birinci tercih olmaya aday bir parkemizdir. Bu modelde  renkler özellikle agt’ye özgü renklerdir.   bizim bu ürünümüz kesinlikle  seramiğe  vs muadil bir ürün değil,  AGT ye özgü ve insanların beğendiği ve beklediği nemli ortamlarda ıslaklığa maruz kalacak ortamlarda rahatlıkla tercih edilebilecek bir ürün çok estetik çok modern bir üründür.  

Mobilya dergisi: Anladığım kadarıyla bu ürünün yüzeyi daha farklı ve  içeriğinde başka bir takım  bileşenlerde var herhalde, 

AHMET ÇETİNKAYA :  AGT üretim prosesinde makinelerimizle doğal ürünleri işliyoruz.  . dolayısıyla bu ürünlerde kesinlikle  ahşap ürünler 

Mobilya dergisi: O zaman asıl önemli gelişmeler yüzey koruma teknolojisinde  

AHMET ÇETİNKAYA : Hem yüzey teknolojisinde hem MDF de kullandığımız teknikler önemli bunların birleşimi neticesinde ortaya suya dirençli bir parke çıkıyor. 

Mobilya dergisi: Bunlar Laminat esaslımı ? 

AHMET ÇETİNKAYA : Bunun parkeden hiç bir farkı yok biraz önce sizinde bahsettiğiniz gibi bunun farkı içerisindeki karışımlarda, yani uyguladığımız formüllerde  ama bu doğallığı uzaklaştıran hiç bir şey yok.

Mobilya dergisi:  Yüzey dirençliliği esas alınarak ıslak ve nemli zeminlerde daha güvenle  kullanılan bir ürün olarak tasarlandı sanıyorum. 

AHMET ÇETİNKAYA : Evet o canlılığı da sağlıyor ve bunların hepsi uluslararası standartlardaki sertifikasyonları kazanmıştır.  Sadece Türkiye için değil gelişmiş ve gelişmekte olan dünyadaki bütün ülkeler için kabul gören standartlara sahip bir ürün bu. 

Mobilya dergisi:  Yüzey kağıt mi? direk boyama üzerinden mi ? 

AHMET ÇETİNKAYA : Bizim bütün parke serilerimizde malzemenin yüzeyinde kağıt onun üzerinde de direnç sağlayacak kaplama var. Bu ürün çok ileri teknoloji bir üründür.  uluslararası standartlara sahip Avrupa, Amerika ve tüm dünyadaki uluslararası sertifikasyonlara sahiptir. Merak edenler bu ürünü AGT’ nin sitesinde görebilirler. inceleyebilirler ve güvenle kullanabilirler. 

Mobilya dergisi:  Bu fuarda bu ürünleri sergilediniz mi ? 

AHMET ÇETİNKAYA : Evet bu fuarda sergiledik bir de en önemlisi bence AGT’ nin özelliklerinden bir tanesidir bu.   bunu da tekrarlamak gerekirse AGT tüm ürün gruplarında insana insan sağlığına her zaman önem veren ve insan sağlığına en ufak bir olumsuz etki yaratmayan ürünleri tercih eder.  Bugün Amerika kendi bölgesinde insanını çok koruyor ve ürünün içinde sağlığa zararlı hiç bir madde olmamalı buna göre üretmelisin diyor.  Avrupalı da aynı şekilde, biz buradaki standartları burada istenen standartları tüm dünyada da  sunuyoruz.  

Mobilya dergisi:  Tüketici bilinci geliştikçe insanların tercih edeceği ürünler, daha çevreye duyarlı üretim süreçlerinden geçmiş cok zararsız ürünler oluyor, bu paralel de de hem bu talebe cevap vermek hem tüketiciden gelen beklentileri karşılama adına neler yapıyorsunuz?

 AHMET ÇETİNKAYA : Biz de bu ihtiyaçları çok iyi değerlendirerek küresel bir marka olmanın rolüyle  bu ihtiyaçlara uygun üretimler yapıyoruz. Siz biliyorsunuz ki, AGT domestic bir firma olmaktan çıkmış, dünyadaki tüketici ihtiyaçlarını  analiz eden bir firma konumuna gelmiştir. Biliyorsunuz fuarlarda bir boşluk yaşandı pandemi sürecinde yeniden fuarlar canlandı şu an da İntermob fuarındayız ve  bu gün üçüncü günü çok canlı bir ziyaretçi kitlesi var, bizde kendi standımızda gözlemlediğimizde dünyanın her tarafından önemli bir ziyaretci akını geliyor, özellikle schengen alamayan bölgelerden çok ciddi ziyaretçi var. Balkanlar, Türk Cumhuriyetleri, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Hindistan ve Uzak Doğu olmak üzere hemen her yerden ziyaretçi geliyor.   B

Mobilya dergisi:  Beklentilerinizi nasıl  karşıladı bu fuar ? 

 AHMET ÇETİNKAYA : Tüyap sektörümüz için çok önemli ve sektöre değer katan bir fuar, bu nedenle de  fuarın tüm sektörümüze sağladığı değer cok önemli.  Biz bunu iki yıl önce AGT’nin bu hızlı gelişimine katacağı değeri de gözlemleyerek ve daha önce katıldığımız alanların iki katı oranında bir yeri alarak bu gün etkinliklerimizi gerçekleştiriyoruz. Buna göre de içini dolduracak yepyeni ve  cok farklı ürünler geliştirdik. Gelen bayilerimize hem yurt dışı bayilerimize hem yurt içi bayilerimize bu heyecanlarını bu beklentilerini  görüşmek için de her dakika onlara yanıt vermeye gayret ediyoruz ve bunda zorlanıyoruz, bir çoğunda da özür diliyoruz görüşme süremizi çok düşük tutuyoruz, bu yönüyle hem yurtdışı müşterilerimizin ilgisinden hem de Türkiye'deki AGT kullanan bayilerin satıcılarının buraya gösterdiği yoğun ilgiden çok mutluyuz.  Bunun için de bu değerli bu kusursuz organizasyonu gerçekleştiren Tüyap Fuarcılığa teşekkür ederiz . 

 Mobilya dergisi:  AHMET bey birde dikkatimi çeken standınız da küçük anfi tiyatro gibi bir yer gördüm hatta geçen geldiğim de KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ'nden bir grup öğrenci ve akademisyene sunum yapan bir genç kızımızı gördüm, trendlerinizi anfi içerisinde çok güzel bir sunum ile tanıtıyordu buda oldukça güzel dışarıda gördüğümüz o ürün tanıtımı konseptlerini çok güzel uygulamışsınız

 AHMET ÇETİNKAYA : evet gerçekten de hoş ve dikkat çekici bir atkinlik oldu. stantlarımızda onun gibi çok farklı detaylarda var, biz hep doğal gerçek ağaçları çiçekleri kullandık bir çok yerde insanların  bu doğallığı hissetmesi açısından zemin sektöründe sergilediğimiz bu ürünler hem yerde nasıl gözüküyor hem gözünüzün karşısında bu nasıl etki veriyor onu gözlemlemeniz için özel tasarımlar yaptık.  

 Mobilya dergisi:  Biraz da yeni bir ürünlerinizden  bahsedelim.
 AHMET ÇETİNKAYA :Ürün yeniliklerimiz arasında yeni ürünlerimiz biri de Compact CDF’dir.

 Mobilya dergisi: Nerede kullanıyor nasıl bir ürün biraz da ondan bahsedelim 

AHMET ÇETİNKAYA : Oda tamamen doğal bir ürün, yüksek yoğunluklu MDF’nin suya dirençli halidir COMPACt CDF. Bu özellikle okullarda hastanelerde ve büyük alanlarda tuvalet bölmesi olarak masa sıra gibi alanlarda oldukça geniş bir alana sahip özel bir ürün Türkiye ye önce getirmenin mutluluğunu üreterek önce faydayı sunmanın mutluluğunu yaşıyoruz. fuarda ilk defa sergileniyor değişik renklerde değişik modern renklerde ürünleri sunuyoruz aynı zamanda bunun kendi MDF SİDE siyah renkte ve bu da ayrı bir estetik sağlıyor ürüne  dolayısıyla bu ürünü de tüm bayilerimiz  oldukça ilgi gösterdi 

 Birde ayrıca bizim yine farklı bir alan açtığımız duvar profillerimiz var insanlar önceden duvarlarına duvarının bir bölümüne duvar kağıda yaparak bir farklılık oluşturuyordu ama artık moda daha doğal ürünler ortaya çıkıyor ve farklılaştırdı duvarlarımızı artık bu ürünlerle farklılaştırarak değer kazandırıyor, daha dekoratif ve sıcak hale getiriyoruz. Bildiğiniz gibi AGT’ nin ilk başlangıcında üretimine profille başlamış ve bizde bu kapsamda bir profil sektörünün en eski üreticilerinden biri olarak ki bu gün dünyaya MDF üreten ve MDF’nin türevleri ürünleri üreten bir firma haline gelmiştir,  bu profil bizi daha da mutlu etti ve çok estetik çok modern duvar profilleriyle ortamları değiştirdik. Özellikle mimarların çok tercih ettiği, son tüketicinin her yerde aradığı bir ürün haline geldi bu duvar profilleri. farklı zevklere göre onlarca çeşit ürün var.

 Mobilya dergisi:  Bu ürün o kadar fonksiyonel ki her yerde kullanılabilir. Yatak başlarından tutun da bir koridora ,dolap kapağından tutun da üst tablaya kadar çok geniş alanda kullanabilirsiniz bu da  sizin yaratıcı üretici kültürünüze bağlı artık. tasarımlarınızda kullanabileceğiniz müthiş bir ürün onu Antalyadaki showroom’unuzda görme şansım oldu gerçekten çok güzel bir ürün 

AHMET ÇETİNKAYA : Çok güzel özetlediniz gerçekten size de bunu hissetirmek çok güzel  

 Mobilya dergisi:  Yani mimarlar için ilham kaynağı olabilecek bir ürün gerçekten yani . ama ben baktığım zaman ben de kısmen tasarımla uğraşan bir insanım kafamda o kadar çok mesaj oluşuyor ki şurada şu detayı şu detayda şurayı kullanayım şurada şu kullanılır evin şu köşesinde harika gider işte kapı görünüyor orda yüzeyi yok etmek için bak çok güzel anında kapatıcı olabilir falan böyle gerçekten çok güzel bir ürün çok güzel tasarlanmış tebrik ederim önümüzde daha çok öne çıkacak ürünlerden biri şimdiden bir çok firma üretim portföyüne ekledi. Bu çok güzel söyleşi için size  teşekkür ederim çok naziksiniz zaman ayırdınız fuarın bu önemli zaman diliminde biz hem size hem de AGT ye fuarda ve önümüzdeki süreçte de başarılar diliyoruz  herşey gönlünüzce olsun 

AHMET ÇETİNKAYA : çok sağolun NESİP bey bizde sizlere bizimle ve bizim markamıza sağladığınız bu avantaj için teşekkür ederiz ayrıca sektörümüze bu güne kadar çok önemli değerler kattığınız için bizde teşekkür ederiz saygılar ..

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak