85. yılını kutlayan Nurus, 35.000 m2'lik yeni yatırımıyla kapasitesini üçe katlamayı planlıyor

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

85. yılını kutlayan Nurus, 35.000 m2'lik yeni yatırımıyla kapasitesini üçe katlamayı planlıyor

02-10-2012
85. yılını kutlayan Nurus, 35.000 m2'lik yeni yatırımıyla kapasitesini üçe katlamayı planlıyor
Firmanın kuruluşunun 85inci yılında yatırımlara hız verdiklerini bildiren Genel Müdür Güran Gökyay, yıl sonunda faaliyete geçecek teknoloji ve üretim üssü ile kapasitelerini üç misli artırmayı planladıklarını söyledi.

Dünyada yaklaşık 30 ülkede 100ü aşkın bayi ağı ile hizmet veren Nurus, 85inci yılını kutladığı 2012de yatırımlara hız verdi. Gündemlerindeki en önemli yatırımın Ankara Sincanda kurmuş oldukları yeni teknoloji ve üretim üssü olduğunu belirten Nurus Genel Müdürü Güran Gökyay, 35 bin metrekarelik bir alanda yer alan bu tesisle kapasitelerini üç misli artırmayı planladıklarını söyledi. Gökyay, yatırımla Sincanı ofis mobilyasında teknoloji üssü haline getirmeyi hedeflediklerini kaydetti. Bugüne kadar yaptıkları teknoloji yatırımları, konsolidasyon çalışmaları ve sahip oldukları bilgi birikimi ile verimliliklerini yüzde 30 oranında artırmayı amaçladıklarına işaret eden Gökyay, yeni tesisin bu yılın sonunda faaliyete geçmesinin beklendiğini dile getirdi.

Yurtiçi ofis projelerinin %60ında Nurus imzası var

Nurusun ofis mobilyası sektörüne getirdiği yeniliklerle dünya çapında tanınan bir marka olduğunu vurgulayan Gökyay, 30 ülkede 100ü aşkın bayi ağı ile hizmet verdiklerini dile getirdi. Gökyay, Şu an bayiliklerimiz olan tüm ülkelere ve bu ülkelerin yakın çevresine ihracat yapmaktayız. Ayrıca 2012 yılı mağazalaşma hedeflerimiz arasında Mısır, Tunus, Suudi Arabistan, Ürdün, Katar, Gürcistan ve hatta Libya bulunuyor diye konuştu.

Hedeflemiş oldukları yüzde 30-35lik büyüme sonrasında 2011 yılında 43 milyon dolarlık ciroya ulaştıklarını aktaran Gökyay, bu rakam içinde ihracat payının yüzde 35 civarında olduğunu bildirdi. Gökyay, 2012 ihracat hedeflerinin ise 20 milyon dolar olduğunu açıkladı.

Yurtiçinde gerçekleştirilen ofis projelerinin yüzde 60tan fazlasının Nurus imzası taşıdığının altını çizen Güran Gökyay, şunları söyledi:

2010 yılında Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanının tüm ofisleriyle birlikte yolcu bekleme mobilyalarını biz gerçekleştirdik. Bodrum Uluslararası Havalimanı, Doğuş Power Center ve Doğan TV Center, Hürriyet, Michelin, Ankara TED Üniversitesi, Tekfen Kâğıthane, MARS Entertainment ofisleri ve Regus Türkiye ofisleri yurtiçinde gerçekleştirmiş olduğumuz projelerden bazıları. Yurtdışında gerçekleştirilen projeler arasında Belçikada Antwerp Belediye Binası, Dexia Bank, Hindistanda Volkswagen ve HCC, Almanyada Mediamarkt, Porsche Bensberg, Volkswagen ve Puma, Mısırda HSBC, Dubaide Abu Dhabi Commercial Bank, Emirates Bank, Kazakistanda Kazkommertsbank,HSBC ve son olarak Türkmenistan Politeknik Enstitüsü bunlara birkaç örnek.

Çalışma ve yaşam alanları için ürün tasarımı konusunda dünyadaki en büyük ürün gamlarından birine sahip olduklarını iddia eden Gökyay, operasyonel masalar, üst-orta düzey yönetici odaları, oturma üniteleri, sosyalleşme, dinlenme, lounge, kabul-karşılama ve bekleme alanları, toplanma sistemleri ile konferans sistemleri gibi ortak kullanım alanları için pek çok farklı çözüm sunduklarını dile getirdi. Ar-Ge yatırım tutarlarının, cironun yaklaşık yüzde 4ü kadar olduğuna dikkat çeken Gökyay, şunları söyledi:

Türkiyede markalaşma bizim sektörümüzde de bir ihtiyaç halini aldı. Bugün mobilya üretmek yetmiyor, burada müşteriyi çok iyi anlamanız, uzmanlaşmanız, bölgeselleşmeniz bekleniyor. Kültüre göre bir takım davranışlarda bulunuyor olmamız gerekiyor. O yüzden de işe sadece mobilya üretmek diye bakmamak lazım. Çok ciddi farklar var. Bunun analizini yapmanız gerekiyor. Bu da işin belli bir fabrikasyon ve derinlik esaslarına ne şekilde oturtulabileceği ile doğrudan ilintili. Firmanın çevreye olan duyarlılığına da değinen Gökyay, ürünlerinde geri dönüşümlü malzeme kullandıklarını, yeni üretim tesisleri ile lojistik anlamda da daha çevreci bir yaklaşıma geçebilmeyi istediklerini söyledi.

yazar

E-bülten için e-posta bırak