KISA-KISA: Yurtiçi ve uluslararası Sektör haberleri:

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery

KISA-KISA: Yurtiçi ve uluslararası Sektör haberleri:

18-07-2021
KISA-KISA: Yurtiçi ve uluslararası Sektör haberleri:
Kısa kısa başlığı altında topladığımız bu bölümde gerek yurtiçi ve gerekse de yurtdışından geniş bir uluslararası sektörel network içinde derleyip hazırladığımız mobilya, orman ürünleri Ahşap işleme makineleri, Mobilya aksesuarları ve yüzey malzemeleri gibi hemen tüm mobilya üretim malzemelerine yönelik heber ve yenilikleri sunuyoruz.

Bilişim Sanayiciler Derneği’nin (TÜBİSAD) son raporlarına göre, pandeminin etkisiyle 2020’de internetten satış yapan işletme sayısının bir önceki yıla kıyasla 4 katına çıktığını hatırlatan Çiğdemli, “E-ticarete katılan işletme sayısı 2015'ten bu yana toplam yüzde 42 arttı. E-ticaretin GSYH'ya oranının yüzde 4,5'e ulaşmasıyla Türkiye artık olgun pazarlar arasına girdi. E-ticaret harcamaları yüzde 45 büyüdü. Dünyada da internet kullanan her beş kişiden dördü e-ticareti deneyimlemiş bulunuyor. Tübisad raporlarına göre, Türkiye’de e-ticaret yapan işletmelerin yüzde 22'si ek istihdama ihtiyaç duyduğunu belirtmiş. Fakat sektör sadece internet satışı yapan firmalardan da ibaret değil. E-ticaret ile bağlantılı birçok yan sektör var. Tüm sektör paydaşlarını hesaba katarsak, sektörde ek istihdam ihtiyacı duyan firma oranı yüzde 50’den fazladır” dedi.

Sektörde istihdam açığı var . Sektörde e-ticaret uzmanı, e-ticaret yöneticisi, pazarlama uzmanı, grafiker, SEO uzmanı, lojistik uzmanı, sosyal medya temsilcisi, çağrı merkezi personeli, depo personeli, yazılımcı, proje yöneticisi ve analist gibi birçok kategoride istihdam açığı olduğunu vurgulayan Çiğdemli, “Sektörde şu an en önemli sorun, uzman personel bulunamaması. E-ticaret çok büyük bir sektör ve gittikçe de büyüyor. Sektör özellikle gençlere bu alandaki istihdam boşluklarını doldurmak için çok fazla fırsat sunuyor” diye konuştu. E-ticaret alanında kendini geliştirmek isteyen herkese Ticimax Akademi bünyesinde 5 yıldır ücretsiz e-ticaret eğitimleri vermekte olduklarını belirten Çiğdemli şu bilgileri aktardı: “Pandemiyle beraber eğitimlerimizi webinar serisi ve uzmanlar tarafından yapılan canlı yayınlar ile online ortamda vermeye başladık. Şimdiye kadar on binlerce kişiye ulaştık. E-ticaret, e-ihracat, pazaryerleri, SEO, sosyal medya satış ve pazarlama yöntemleri, Google Ads, Facebook reklamcılığı, Google Analytics, e-ticaret fotoğrafçılığı gibi onlarca başlıkta ücretsiz eğitim sunuyoruz. Özellikle bu sektörde kendisini geliştirmek isteyen gençleri eğitimlerimize bekliyoruz. Bu sektörün geleceği çok parlak.”

Workspace Expo: 5-7 Ekim 2021 tarihleri arasında toplantı

Yılın başında kamu yetkilileri tarafından yeni karantina ilan edilir edilmez, Workspace Expo, Satın Alma ve Çalışma Ortamı fuarının organizatörü Weyou grubu, etkinliği 5, 6 ve 7 Ekim 2021'e ertelemeye karar verdi. “Durumun evrimi ve özellikle aşı kampanyası, Haziran dönemini sağlık güvenliği açısından çok belirsiz hale getiriyor. Fuarlarımızın başarısını sağlayan parametreler artık karşılanmıyor. Bu nedenle, Porte de Versailles 7 Ekim 5'ten Çalışma Alanı Expo erteleyerek uyum sağlamak zorundaydı onaylar Laurent Botton , gösterinin yönetmeni.Hedefimiz değişmeden kalıyor: toplantılarımızın herkes için başarı ile eş anlamlı olması için, sergilerimizi mümkün olan en iyi koşullarda, katılımcıların olası müşteriler, müşteriler ve ortaklarla yürürlükteki sağlık önlemlerine sıkı sıkıya uyarak bir araya gelmelerini sağlamak için açmak ”.

Okul yılının başlaması için planlanan bu yeni baskı ile Weyou grubu, iki yılda bir düzenlenen Köln'deki Orgatec'in ardından sektörde ikinci Avrupa etkinliği haline gelen yıllık bir fuar olan Workspace Expo'nun ivmesini yenilemeyi ve genişletmeyi amaçlıyor. ve son yıllarda kaydedilen sürekli büyüme sayesinde 25-29 Ekim 2022 tarihleri arasında bir sonraki olağan baskısı gerçekleşecek. 2019'daki son baskısı sırasında, gösteri, 84'ü uluslararası olmak üzere üçüncül geliştirme sektöründe 235 lider markayı çekti. Aynı zamanda, nihai karar vericiler, alıcılar, şartname hazırlayıcılar, distribütörler, mimarlar vb.'den oluşan ziyaretçi sayısı yaklaşık %20 arttı. Pandemi sonrası çalışma alanlarında devam eden değişiklikler,

Küresel Ev Mobilyaları Ve Mutfak Dolabı Pazar Raporu 2021 - Fırsatlar ve Stratejiler, Pazar Tahmini ve Eğilimler

 Küresel Ev Mobilyaları Ve Mutfak Dolabı Pazarı

The Business Research Company tarafından hazırlanan Küresel Ev Mobilyaları ve Mutfak Dolabı Pazar Raporu, ev mobilyası ve mutfak dolabı pazarındaki itici güçleri ve kısıtlamaları, ev mobilyası ve mutfak dolabı pazar büyüklüğünü, önemli oyuncuları ve COVID-19'un ev mobilyaları ve mutfak dolabı üzerindeki etkisini kapsamaktadır .

   Ev mobilyası ve mutfak dolabı pazarı, mutfak, yatak odası ve oturma odası mobilyası da dahil olmak üzere ev mobilyası üreten kuruluşlar (kuruluşlar, serbest tüccarlar ve ortaklıklar) tarafından ev mobilyası ve mutfak dolabı satışlarından oluşmaktadır. Bu pazar, ankastre mutfak dolaplarını içerir. Ev mobilyaları ve mutfak dolabı, ev mobilyası ve mutfak dolabı olarak bölümlere ayrılmıştır.

    Online alışverişe yönelik artan talebin, ev mobilyaları ve mutfak dolapları pazarının büyümesine yardımcı olması bekleniyor. Üreticiler artık ürünlerini eskisinden daha büyük bir platformda satabiliyor, bu da coğrafi olarak müşteri tabanlarını artıracak ve mobilya imalat pazarının büyümesini sağlayacak. Örneğin Hindistan gibi ülkelerde e-ticaret portalları, tek bir coğrafyayla sınırlı üreticilere daha fazla yer vererek ev mobilyası ve mutfak dolabı üreticilerinin satışlarını artırdı. Küresel ev mobilya ve mutfak dolabı pazar $ 343 için 2020 yılında $ 282.600.000.000 dan büyümesi bekleniyor. 2021'de %21'lik bir bileşik yıllık büyüme oranı (CAGR) ile milyar dolar.Büyüme, esas olarak şirketlerin faaliyetlerini yeniden düzenlemesinden ve daha önce sosyal mesafe, uzaktan kumandayı içeren kısıtlayıcı sınırlama önlemlerine yol açan COVID-19 etkisinden kurtulmasından kaynaklanıyor. çalışma ve operasyonel zorluklarla sonuçlanan ticari faaliyetlerin kapatılması. Pazarın 2025'te %6'lık bir CAGR ile 426,7 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Bazı ev mobilyaları ve mutfak dolabı pazar trendleri, RTA mobilyalarını içerir. RTA mobilya, dünya çapında ev sahipleri ve kiracılar arasında çekiş kazanıyor. Bunun temel nedeni, RTA mobilyalarının ucuz olması ve hızlı mobilya amacına hizmet etmesidir. Knock Down mobilya olarak da bilinen RTA mobilya, üretici tarafından monte edilmez ve mobilya parçasının montajı için talimatlar içeren parçalar halinde bulunur. Zaten gelişmiş ülkelerde popüler olan RTA mobilyaları, Çin ve Hindistan gibi gelişmekte olan ekonomilerde ilgi görmeye başladı. RTA mobilya, üreticilerin yalnızca tasarım ve parça üretimine odaklanmasına olanak tanıyan montaj süresini ve üretim maliyetini ortadan kaldırarak üreticilere de fayda sağlar. RTA mobilya örnekleri arasında RTA yatak odası takımları, RTA şifonyerleri, RTA bilgisayar masaları, RTA kitaplıklar ve RTA dosya dolapları. Örneğin, büyük bir montaja hazır üretici olan IKEA, montaja hazır mobilyaya olan yüksek talep nedeniyle Hindistan'da mağazalar açtı.

 Coğrafyaya Göre : Pazar, Kuzey Amerika, Güney Amerika, Asya-Pasifik, Doğu Avrupa, Batı Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'ya bölünmüştür. Bu bölgeler arasında Asya-Pasifik en büyük küresel ev mobilyası ve mutfak dolabı pazar payına sahiptir.

16. EFE İHRACAT MOBİLYA FUARI 9 - 12 MART 2022'YE ERTELENDİ

 30 Ağustos - 1 Eylül 2021 tarihlerinde MALEZYA, KUALA LUMPUR’da  yapılması planlanan 16. İhracat Mobilya Fuarı (EFE) 2021   pandeminin mevcut  durumu nedeniyle Sağlık Bakanlığı’nın (SB) Malezya'nın güvenlik yönergeleri doğrultusunda 9 - 12 Mart 2022 tarihine ertelendi 

 EFE 2022, Malezyalı üretici ve denizaşırı alıcıların merakla beklediği fuar olacak. Fuar, 2019'daki bir önceki etkinliğe kıyasla neredeyse %30 daha büyük bir adım atmayı bekliyor. Malezya ve bölgeden 400'den fazla üretici, her yıl katılan 140'tan fazla ülkeden kaliteli alıcıları ağırlamak için 45.000 m2  alanda Kuala Lumpur Kongre Merkezi'nde gerçekleşecek.

 EFE 2022, kendi “Ofis Mobilyaları Salonu”nun ilk tanıtımını yapacak. Birçok uluslararası marka, alıcılara ve ziyaretçilere bugün mobilya ve mobilya endüstrisinde mevcut olanın eksiksiz ve derinlemesine bir temsilini sunmak için burada olacak. Yatak odaları, yaşam alanları, mutfak, çocuklar, ofis, açık hava yaşamı, mobilya aksesuarları dahil otel salonları için en son tasarımlar ve en kaliteli ve çağdaş mobilyaların sergilendiği kapsamlı bir mobilya yelpazesinin mevcut vitrini, verimli yolculuğunuzu tamamlayacak. .

 EFE Online Sergisi; Yeni iş ortaklarınız ve bir dizi mobilya için kaynak bulabileceğiniz bir yer. Yeni ve mevcut iş ortaklarını keşfetmeniz ve onlarla bağlantı kurmanız için EFE Business Matching'i de sunuyoruz. E- Gelecek EFE'de yüz yüze görüşmeden önce ortaklarınızla tanışın ve onları tanıyın. Göz atın ve https://online.efe.my/ adresinde EFE 2022'nin ön izlemesini inceleyiniz.

Lorenzo Onofri, Avrupa Parke Endüstrisi Federasyonu Başkanlığına atandı:

Avrupa Parke Endüstrisi Federasyonu FEP'e 12 yıl hizmet verdikten sonra Lars Gunnar Andersen, 10 Haziran 2021 tarihinde online olarak gerçekleştirilen 65. FEP Genel Kurulu'nda Başkanlık görevinden istifa ettiğini açıkladı. FEP Genel Kurulu oybirliğiyle karar aldı. halefi olarak Lorenzo Onofri'yi aday gösterecek. Andersen, "Bu 12 yıl, istikrarlı, saygın ve etkili bir federasyon ile heyecan verici bir sektörde çok ilginç bir yolculuktu" dedi. Gelen Başkanı tebrik etti ve “Onofri'nin FEP'in başarısını ve faaliyetlerini geliştirme yeteneğine tamamen güvendiğini” ekledi. Onofri ayrıca güçlü bir Yönetim Kurulu ve FEP Genel Müdürü Mrs Brose tarafından desteklenecek.” Onofri 50 yaşında ve masif ve mühendislik parke zeminler üreten bir İtalyan şirketi olan Stile Societá Cooperativa'nın CEO'su ve Satış Müdürü. 2008-2014 yılları arasında Federlegno Arredo'nun Edilegno'daki İtalyan ahşap zeminler Grubunun Başkanlığını yaptı. Ve 2018'de Federlegno Arredo ve FEP Kurullarına katıldı. Onofri, Pavia Üniversitesi İşletme ve Ekonomi bölümünden mezun oldu. Onofri, FEP Yönetim Kuruluna ve üyelerine, ifade ettikleri güven ve kendisine sağladıkları fırsat için teşekkür eder.

Çin, 2020'de ABD'den gerçekleşen sert ağaç ithalatında toparlanma gördü:

Salgın nedeniyle ticaretin kesintiye uğramasına rağmen, ABD'nin Çin'e yaptığı sertağaç ihracatı, 2019'daki düşüşün ardından 2020'de toparlanmaya başladı. ABD Tarım Bakanlığı'na göre, Çin'e yapılan Amerikan sertağaç ihracatının toplam değeri 2020'de yıllık %1,6 artışla 1,15 milyar ABD dolarına ulaştı. Kütük ihracatının değeri %3.2 artışla 368 milyon ABD$'a, ahşap panel ihracatı ise yıllık %1 artışla 780,7 milyon ABD$'a ulaştı. Özellikle, Amerikan parke döşeme ihracatının değeri yıllık %22 artarak 1,96 milyon ABD$'a ulaştı.          2020'de Çin'in kütük, ahşap panel, kaplama ve döşeme gibi sert ağaç ürünleri tüketimi yıllık %2'den %14'e yükseldi ve artmaya devam etmesi bekleniyor. Çin pazarındaki en popüler Amerikan sertağaçları kızıl meşe, ceviz, dişbudak, beyaz meşe, kiraz ve lale ağacıdır ve bu keresteler Çin'e yapılan tüm ABD sertağaç kereste ihracatının 710,6 milyon ABD dolarından fazlasına veya %92'sine tekabül etmektedir. 2020 yılında Çin pazarı, Amerika kiraz ihracatının %87'sini, kızıl meşe ihracatının %66'sını, dişbudak ihracatının %59'unu, ceviz ihracatının %53'ünü ve kırmızı huş ağacı ihracatının %44'ünü tüketti.

Kaynak: ITTO  (İnternational tropical timber organization)

İngiltere: 2021'in 3. çeyreğinde kereste kullanıcıları için büyük zorluklar konusunda TTF'yi uyardı.

Kereste Ticareti Federasyonu (TTF), kereste kullanıcılarını arz ve talep arasındaki dengenin 2021'in 3. çeyreğinde daha da sıkılaşacağı konusunda uyarıyor.

Bu açıklama, Birleşik Krallık'ta (Birleşik Krallık'ta) kullanılan yapısal ahşabın neredeyse yarısını tedarik eden İsveç'ten, mevcut stok seviyelerinin, İsveç'ten gelen rekor üretim seviyelerine rağmen, 20 yıldan fazla bir sürenin en düşük seviyesinde olduğuna dair yakın tarihli iletişimin ardından geldi.  Yapısal ahşap alıcıları zaten farkında olduğundan, 2021'in ikinci çeyreği için arz ve talep dengesi, İngiltere'ye gelen neredeyse tüm ahşapların müşterilere önceden satıldığı anlamına geliyor. Sıkı tahsislere rağmen, çoğu alıcı, işletmeleri için istedikleri keresteyi satın alamamaktadır.

“İngiltere'nin ahşap ihtiyaçlarını karşılamak için pandemi boyunca sürekli olarak çalışan İsveçli ortaklarımıza büyük saygı duyuyoruz; onlarca yıldır yaptıkları gibi. Bu, açıklamalarını son derece ciddiye almamız gerektiği anlamına geliyor," dedi TTF Teknik ve Ticaret Müdürü Nick Boulton. “Arz ve talep arasındaki zaten sıkı olan denge zaten daha da kötüleşiyor çünkü ahşabı Birleşik Krallık limanlarından ve Birleşik Krallık müşterilerinin tersanelerine götürmek için mevcut Ağır İyi Araçlar yetersiz. Temmuz ayına girerken, İsveç ve diğer Avrupa ülkelerindeki kereste fabrikaları ve ahşap üretim tesisleri, temel yaz bakımı için kapanmaya başlıyor ve bu, Birleşik Krallık için mevcut yapısal ahşap arzını önemli ölçüde azaltacak.”

“Genellikle yaz kapanış döneminde İsveç kereste fabrikası stoklarına önemli ölçüde güven duyulur. Ancak, bu stoklar 20 yılın en düşük seviyesindeyse, üçüncü çeyrekte İngiltere yapısal ahşap talebini karşılamak için yeterli arz olmayacak,” diye devam ediyor Boulton. "Fiyatlar 2019'un sonuna doğru yapay olarak düşük bir noktadan önemli ölçüde yükselmiş olsa da, şimdi 2018 seviyelerini aştı ve mevcut arz durumu önemli ölçüde kötüleştikçe daha da artacak."

 "Yılın başından beri üçüncü çeyreğin yılın en zor kısmı olacağına inandığımız konusunda uyarıda bulunuyoruz ve şu anda bu değerlendirmeyi destekleyecek yeterli bilgi var. Bu senaryoda kerestenin yalnız olmadığını not etmek önemlidir. İnşaat Liderlik Konseyi'nin açıkça belirttiği gibi, talep, neredeyse tüm inşaat ürünlerinin mevcudiyetini etkileyen, yönetim kurulu genelinde arzı geride bıraktı." TTF şimdi üreticileri ve ahşap çerçeve ve kafes kiriş sektörlerindekileri aşağıdaki eylemleri dikkate almaya çağırıyor:

·       Durum önümüzdeki aylarda geliştiğinden, tedarikçilerinizle düzenli olarak iletişim kurun.

·       Olası fiyat artışlarını ve uzun teslim sürelerini müşterilerinizle erkenden iletişime geçerek, gerektiğinde bu görüşmelerde TTF tarafından üretilen bilgileri kullanmalısınız.

·       Bir projenin maliyetini belirlerken siparişlerin çok önceden verildiğinden ve olası maliyet artışlarını planladığından emin olun. Mümkün olduğunda, daha uzun teslim sürelerini yansıtmak için müşterilerle daha erken sipariş anlaşmasını isteyin.

·       Tedarikçilerinizle işbirliği içinde çalışmayı ve gerekli özellikler ve miktarlar konusunda mümkün olduğunca esnek olmayı hedefleyin.

 

HOMAG Group, 2021 mali yılına başarılı bir başlangıç yaptığını duyurdu:

HOMAG Grubu, 2021 mali yılına iyi bir başlangıç yaparak ilk çeyrekte sipariş alımı için yeni bir rekor kırdı. Siparişlerin sayısı dünyanın tüm bölgelerinde eşit oranda arttı.

2021'in ilk çeyreğinde, HOMAG Group'un sipariş alımı %49 artarak 448 milyon Euro'ya yükseldi (önceki yıl: 302 milyon Euro). Satışlar %7 artarak 309 milyon Euro'ya ulaştı (önceki yıl: 290 milyon Euro). Siparişlerdeki keskin büyümenin bir sonucu olarak, 31 Mart 2021'deki sipariş birikimi, bir önceki yılın raporlama tarihindeki rakamdan (31 Mart 2020: 556 milyon Euro) önemli ölçüde yüksek olan 719 milyon Euro ile rekor bir seviyeye ulaştı. HOMAG Grubu, 13,5 milyon EURO (önceki yıl: 16,1 milyon EURO) işletme FVÖK'ü üretmiştir.

İcra Kurulu Başkanı Ralf W. Dieter, “Marj kalitesi henüz kriz öncesi seviyelere ulaşmamış olsa da, 2020'nin son aylarındaki olumlu eğilim 2021'in ilk çeyreğinde de devam etti” dedi. “Mobilya endüstrisinin iki daha zayıf yıldan sonra bir yatırım döngüsüne geri döndüğü artık açık.” HOMAG Grubu, her şeyden önce tek makine işindeki güçlü talepten ve hizmetteki büyümeden yararlandı.

31 Mart 2021 tarihi itibariyle şirketin 6.948 çalışanı bulunmaktadır (31 Mart 2020: 6.613). Danimarka'da HOMAG China Golden Field ve System TM'nin satın alınması sonucunda Gruba yaklaşık 550 yeni çalışan katıldı.

Dieter, “Süreçleri ve yapıları ve ürün yelpazemizi optimize etmek için yoğun bir şekilde çalışmaya devam ediyoruz” dedi. "Örneğin, birkaç yeni makine ve sistem piyasaya sürmemiz meyvesini veriyor, böylece ürün yelpazemizin çekiciliğini artırıyor."

Sınırlı arz ile yüksek talep gören İsveç'ten ahşap ürünler:

İsveç Wood'a göre, İsveç ahşap ürünlerine olan talep yüksek kalmaya devam ediyor, ancak arzları sınırlı. Mart ayındaki tam üretim ve üretim kayıtlarına rağmen, İsveç bıçkı fabrikaları şu anda 20 yılı aşkın süredir en düşük stok seviyelerine sahip ve bu da biçilmiş ağaç fiyatları üzerinde baskı oluşturuyor.  “Talep artıyor ve küresel piyasalardaki fiyatlar da öyle. Ahşap endüstrisi, büyük fiyat dalgalanmalarını yönetmeye alışkındır, ancak şu anda durum olağandışıdır. Öte yandan, daha uzun bir zaman diliminde ahşabın fiyat eğilimine bakıldığında, büyüme oldukça mütevazı olmuştur. Ahşabın daha adil bir piyasa değerine ulaştığı bir duruma doğru ilerliyor olabiliriz, ”diyor İsveç Ahşap ve İsveç Orman Endüstrileri Federasyonu pazar analisti Christian Nielsen. 

İsveçli kereste fabrikaları pandemi sırasında üretime devam edebildi. Bununla birlikte, küresel olarak ahşap ürünlere yönelik artan talep, İsveç bıçkı fabrikalarındaki stokların tükendiğini ve 20 yılı aşkın bir süredir en düşük stok seviyelerine yol açtığını gördü. Üretim tüm hızıyla devam ediyor ve Mart ayı İsveç kereste fabrikası endüstrisi için şimdiye kadarki en iyi üretim ayı oldu.   Ahşap ürünlerindeki küresel kıtlık, esas olarak dünyanın diğer bölgelerindeki düşük üretimden kaynaklanmaktadır. Genellikle yüksek üretime sahip birkaç ahşap ürün üreticisi, 2020'de faaliyetlerini geçici olarak küçülterek uluslararası pazarda büyük bir açık oluşmasına neden oldu. Bu dengesizliğin sonuçlarını görmeye devam ediyoruz.  "Küresel ağaç ürünleri sıkıntısı yadsınamaz bir gerçektir, ancak İsveçli kereste fabrikaları mevcut talebi karşılamak için hala ellerinden geldiğince sıkı çalışıyorlar. Güçleri, geçen yıl pandeminin tüm gücüyle vurduğu kritik aylarda teslimatları büyük ölçüde sürdürmeleriyle gösterildi. İsveç Ahşap Direktörü Mathias Fridholm, “Üyelerimizin şu anda tamamen müşterilerine ahşap ürünleri sunmaya odaklandığına inanıyorum” dedi.

Çin: Mobilya sektörü 2021 yılının ilk çeyreğinde istikrarlı bir büyüme yaşıyor:

Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı'ndan alınan verilere göre, Çin'in mobilya sektörü 2021 yılının ilk çeyreğinde istikrarlı bir büyüme yaşadı. Bu dönemde, sektörün işletme geliri yıllık %39,9 artışla 163.71 milyar yuan'a (yaklaşık 25.31 milyar ABD$) yükseldi ve birleşik kar önceki yıla göre %72.6 artarak 6.73 milyar yuan'a ulaştı. Yıllık %40 artışla toplam 245,68 milyon mobilya ürünü üretildi.  Kaynak: Xinhua

Dubai WoodShow, bu yıl 4 Mayıs 2021boyunca sürecek etkinliklerle Mart 2022'de başlayacak

 Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgelerinde ahşap ve ağaç işleme makineleri endüstrisi için lider platform olan Dubai WoodShow, daha önce görülmemiş etkinlikler ve katılımlarla yepyeni bir baskıya hazırlanıyor. 15-17 Mart 2022 tarihleri arasında Dubai Dünya Ticaret Merkezi'nde yapılması planlanan bir sonraki etkinliği, dünyanın dört bir yanından önemli oyuncular için gerçekten rakipsiz bir deneyim sunmaya hazırlanıyor.    Küresel sağlık krizinin ortasında bu yılki birinci sınıf baskının ardından, Dubai WoodShow, çeşitli ahşap ve ahşap işleme makineleri için geniş iş fırsatları yaratacak en dinamik ve en ödüllendirici faaliyetleri sunarak başarısını 2022'de tamamen farklı bir etkinlik formatı ile ilerletmeye devam edecek . Yalnızca birinci sınıf bir fuar sergilemekle kalmayacak, aynı zamanda WoodShow küresel konferansını, işletmeler arası (B2B) toplantıları/eşleştirmeyi de içereceğinden, fuarın önceki gösterilerine kıyasla alışılmadık bir etkinlik sergilemesi bekleniyor. , ağ oluşturma etkinlikleri, talk show'lar, WoodShow yenilikleri ve katılımcılar için endüstri ödülleri.                                                                                                                                                                 “Hızlı değişen zamanlara ve rekabetçi pazarın artan talebine ayak uydurmamız gerekiyor. Amacımız, tüm katılımcılarımıza daha ödüllendirici etkinlikler ve son derece zenginleştirici bir deneyim sunarak gelecek yıl tamamen farklı bir Dubai WoodShow sunmaktır. Gelecek yılki baskı kesinlikle alışılmadık bir gösteri olacak çünkü daha dinamik özellikler sunacağız, bu da potansiyel müşteriler oluşturmak, satışları artırmak ve sektör içinde ilgili bağlantılar kurmak için daha fazla fırsat anlamına geliyor. Dubai WoodShow'da Stratejik Sergiler ve Konferanslar Genel Müdürü Walid Farghal, "Her katılımcının bu yüksek kaliteli etkinlikten derinden yararlanabilmesini sağlamak için şimdiden hazırlıklarımıza başladık" dedi.

İngiltere: Ocak 2021'de kereste ithalatı %12 arttı

Timber Ticaret Federasyonu göre, Ocak 2021 yılında Birleşik Krallık'ta (BK) tarafından ithal masif ahşap ve panel ürünlerinin hacmi Ocak 2020 toplam ithalatından 795,000 m3 ‘den Ocak 2021’de 895,000m3 ‘ye ulaştı.  İstatistikler ayrı ürün kategorileri arasında şunları ortaya çıkardı:

·       Yumuşak ağaç ithalat hacmi %22 arttı (530.000m 3 )

·       Sertağaç ithalat hacimleri %5,5 düştü (38.000m 3 )

·       Yumuşak ağaç kontrplak ithalat hacmi %24 arttı (82.000m 3 )

·       Yonga levha ithalat hacimleri %42 düştü (41.000m 3 )

·       Yönlendirilmiş yonga levha ithalat hacimleri %135 arttı (58.000m 3 )

·       Orta yoğunluklu lif levha ithalat hacimleri %22,5 düştü (60.000m 3 )

İthalat hacimlerindeki artış, yeniden canlanan bir konut piyasasının ortasında geliyor ve İngiltere'de konut başlangıçları 2020'nin  4. çeyreğinde 2019'un 4. çeyreğine kıyasla %26 arttı. David, "En son istatistiklerimiz, dünya çapında arzı sıkı tutan rekabetçi bir uluslararası pazar ve Birleşik Krallık'ta inşaatta bir artış ortasında toplam ahşap ürün ithalatındaki bir büyüme ile üyelerimizin arzı talebe uydurma kararlılığını yansıtıyor" dedi. Hopkins, Kereste Ticareti Federasyonu İcra Kurulu Başkanı. "Bu büyüme, canlı bir konut piyasası, yatırım yapmaya istekli bir hükümet ve pandemi sırasında biriktirdikleri parayı geçen yıl yaklaşık 160 milyar sterlin tasarruf ederek ev tadilatlarına harcamayı seçen tüketiciler tarafından destekleniyor."  Kaynak: Kereste Ticareti Federasyonu

Küresel mobilya pazarının 2026 yılına kadar 750 milyar ABD doları aşması bekleniyor:

Global Market Insights tarafından hazırlanan bir araştırma raporuna göre, mobilya pazarının 2026 yılına kadar 750 milyar ABD Dolar değerindeki değerini aşacağı tahmin ediliyor. Pazar, ticari ve konut sektörlerinde yüksek ürün kabulü ve talebi nedeniyle önümüzdeki yıllarda kazançlı bir büyüme öngörmeye hazırlanıyor. Pazarın, özellikle gelişmekte olan ekonomilerden mobilyaya yönelik artan talep tarafından yönlendirilmesi muhtemeldir. Ek olarak, çevresel sürdürülebilirliğe yönelik süregelen odaklanmanın da endüstrinin geleceğini şekillendirmede önemli bir rol oynaması bekleniyor.Son zamanlarda, çok sayıda piyasa oyuncusu, endüstri ortamındaki konumlarını güçlendirmek için yeni ve yenilikçi çözümler geliştiriyor. Örneğin, Ekim 2020'de ünlü mobilya perakende şirketi IKEA'nın, firmanın daha sürdürülebilir ve karbon nötr olmasına yardımcı olacak yeni bir geri dönüşüm girişimi başlattığını duyurduğu bildirildi. Yeni program kapsamında IKEA, Milton Keynes'deki müşterilerden kullanılmış mobilyaları geri satın almayı teklif ediyor. Müşterilere, malların değerinin yarısına varan kuponlar verilecek ve ikinci el ürünler, yeni mobilya yapmak için yeniden kullanılacak ve geri dönüştürülecekti.  Aşağıda, mobilya endüstrisinin büyümesini etkilemesi muhtemel olan temel trendlerden bazıları verilmiştir.

COVID-19 salgınının etkisi:Devam eden COVID-19 salgını, dünya genelinde tüm imalat ve sanayi sektörlerini olumsuz etkiledi. Aslında, küresel olarak çok sayıda endüstrinin iş fonksiyonlarını temelden bozmuştur. COVID-19'un yayılmasını önlemek için ülke çapında uygulanan sokağa çıkma kısıtlamaları, mobilya pazarının en büyük gelir kaynağı olan inşaat sektörünü de olumsuz etkiledi. Özellikle Asya ve Avrupa'da vakalardaki ani artış, çeşitli mobilya üretim tesislerinin geçici olarak kapanmasına ve dolayısıyla talep ve tedarik zincirinin bozulmasına neden oldu.       Bununla birlikte, çeşitli ekonomilerin kendi karantinalarını istikrarlı bir şekilde kaldırmasıyla birlikte, mobilya endüstrisinin gelirlerde iyi bir artış göstermesiyle birlikte önümüzdeki yıllarda istikrarlı bir toparlanma eğiliminin görülmesi bekleniyor.

Ticari sektörlerde ürün benimsenmesini artırmak: Ticari uygulama segmentinin önümüzdeki dönemde %5.8'den fazla bir CAGR'de büyümesi bekleniyor. Beklenen büyüme, özellikle ofis ortamlarında mobilyaya yönelik artan talebe bağlanabilir. Ofiste kullanılan mobilyalar, bireysel iş istasyonları, dinlenme salonları, toplantı ve kafeteryalar dahil olmak üzere ofis uygulamaları için özel olarak tasarlanmış mobilyalardan oluşmaktadır. Artan eğitim, artan istihdam oranları ve yeni ofislerin kurulması nedeniyle dünya genelinde hızlı küreselleşme ve kentleşme ile birlikte, mobilya pazarının önümüzdeki yıllarda önemli bir büyümeye tanık olması muhtemeldir.

Orta Doğu ve Afrika genelinde artan ürün talebi:Coğrafi cephede, Orta Doğu mobilya pazarı, gelir açısından, tahmin döneminin sonunda küresel endüstri payının %5'ini oluşturacaktır. Bu, bölgenin köklü ve hızla büyüyen inşaat sektörlerinden birine ev sahipliği yapmasına bağlanabilir. Ardından, petrol fiyatlarının geri kazanılmasından kaynaklanan ekonomik gelişme, esas olarak devlet yatırımları şeklinde, bölgesel inşaat işlerinin büyümesini önemli ölçüde destekleyecektir. Aslında, bölgesel hükümetlerin inşaat sektörüne doğrudan yabancı yatırım akışını artırmaya yönelik olumlu girişimleri, Orta Doğu ve Afrika (MEA) mobilya pazarı gelirlerini daha da artıracaktır. Büyük konaklama endüstrisi projeleri, bölge genelinde turizmin büyümesine daha fazla katkıda bulunuyor ve bu da önümüzdeki yıllarda pazarın büyümesini sağlayacak. Güney Afrika, Birleşik  Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan gibi ülkeler, bölgesel mobilya pazarının gelişimine önemli katkı sağlayan ülkelerden bazıları. Bu arada, birçok sektör oyuncusu, yeni ürün lansmanları, ortaklıklar, birleşmeler ve satın almalar gibi sayısız stratejik yolla ürün portföylerini geliştirmeye giderek daha fazla odaklanıyor. Örneğin, Kasım 2019'da, bir sözleşmeli mobilya toptancısı olan Furniture Concepts ve Flatcreek Manufacturing'in, önde gelen bir sözleşmeli mobilya şirketi oluşturmak için birleştiklerini duyurduğu bildirildi. Firmalar birlikte özel çözümler, kişisel hizmet ve kaliteli işçilik sunacak.  Urban Office Interiors, Heritage Home, Furniture Concepts, Herman Miller, Inc., Furniture Services, Inc., Okamura Corporation, La-Z-Boy, Humanscale Corporation, HNI Corporation Godrej & Boyce Manufacturing Co., Global Furniture Group., Urban Office Interiors, Renaissance Furniture, Haworth, Inc., Inter Kohler CO., Ashley Furniture Industries, Inc., McCarthy Group ve The Home Depot, Inc., mobilya pazarında faaliyet gösteren önemli oyunculardan bazılarıdır.  Kaynak: Global Market Insights

 

Küresel testere ağacı fiyat endeksi, Kuzey Amerika ve Avrupa'daki talep nedeniyle 2020'nin 4. çeyreğinde %8 arttı:

Wood Resources International'ın (WRI) her iki testere günlüğü fiyat endeksleri (Küresel ve Avrupa) 2020'nin dördüncü çeyreğinde, kütük fiyatları dünya çapında artarken, çeyreğe göre %8 arttı. 2020'nin ikinci yarısında, özellikle Amerika Birleşik Devletleri (ABD), Birleşik Krallık, Güney Kore ve Orta Doğu ve Kuzey Amerika bölgesinde kereste tüketimi arttığında kütük talebi arttı. Avrupa'da kereste piyasası, iç talepte sadece küçük değişikliklerle birlikte genel olarak yatay seyretti. Ancak, Avrupa dışı ülkelere yüksek oranda kereste ihracatı yapan Avrupa ülkeleri şanslıydı. ABD'de rekor kıran kereste fiyatları, sevkiyatların yıllık olarak 2020'nin 4. çeyreğine göre daha yüksek seviyelere çıkmasına yardımcı oldu. Bu artışlar Almanya, İsveç, Romanya ve Avusturya'da gözlendi. Küresel Sawlog Fiyat Endeksi (GSPI), 2020'nin 4. çeyreğinde iki yılın en yüksek seviyesi olan 74.66 ABD$/m3'e yükseldi. Bu, 25 yıllık ortalamasının iki dolardan fazla üzerindeydi. Batı ABD, Batı Kanada, Avusturya, Almanya ve Estonya, çeyrek bazında en önemli fiyat artışlarını gördü. Endekse dahil edilen 21 bölgeden yalnızca Kuzeybatı Rusya ve Polonya, 2020'nin 3. çeyreğinden 2020'nin 4. çeyreğine kadar testere fiyatlarının düştüğünü gördü.  Euro cinsinden Avrupa Sawlog Fiyat Endeksi (ESPI), 2020'nin üçüncü çeyreğinde 11 yılın en düşük seviyesinden 2020'nin 4. çeyreğinde 76.13 €/m3'e yükseldi. Avusturya, Almanya, Norveç, Estonya ve Çek Cumhuriyeti'ndeki Sawlog fiyatların çoğu 2020 sonbaharında.arttı.Rusya cumhurbaşkanı tarafından önerilen yeni bir yasanın 1 Ocak 2022'den itibaren yumuşak ağaç kütüklerinin ve yüksek değerli sert ağaç kütüklerinin ihracatını yasaklayacağı gelecek yıl bu ticaretin çoğu durma noktasına gelebilir . Rusya, 2020 yılında dünya çapında ticareti yapılan yuvarlak odunun yaklaşık %12'sini oluşturan 15 milyon m3 tomruk ihraç etti. Rusya cumhurbaşkanı tarafından önerilen yeni bir yasanın 1 Ocak 2022'den itibaren yumuşak ağaç kütüklerinin ve yüksek değerli sert ağaç kütüklerinin ihracatını yasaklayacağı gelecek yıl bu ticaretin çoğu durma noktasına gelebilir. WRI ve O'Kelly tarafından yeni yayınlanan bir araştırmaya göre Acumen, Rusya'nın 2022'de kereste İhracatının Yasaklanması – Küresel Orman Endüstrisine Etkileri , Çin muhtemelen Okyanusya, Avrupa ve ABD gibi dünyanın diğer bölgelerinden daha fazla kereste kütüğü tedarik etmeye çalışacak.    Kaynak: Wood Resources International LLC

Rossi Group ve Lyme, Danzer'in Pennsylvania kereste fabrikasını satın aldı:

 

 Rossi Group ve The Lyme Timber Company LP (“Lyme”) arasındaki bir ortak girişim, Danzer'in Bradford Pennsylvania kereste fabrikası, fırınları ve ilgili varlıklarını satın aldı. Rossi Group ve Lyme, daha önce Bradford Forest Products olarak bilinen Bradford tesisini tam üretime geri getirerek 85'in üzerinde mevcut işi güvence altına almayı ve McKean County'de en az 20 yeni iş yaratmayı planlıyor. İşletme, eski adı Bradford Forest altında faaliyet gösterecek.  Appalachian sertağaç kerestesinin deneyimli bir üreticisi olan Rossi Group, kereste fabrikası ve fırın operasyonunun yönetiminden sorumlu olacak. Lyme ve Rossi Group, Emporium, PA'daki Emporium Hardwoods kereste fabrikasına da sahiptir. İki değirmenin yılda 60 milyon fitten fazla sert ağaç kerestesi üretmesi bekleniyor. “Pensilvanya, dünya çapında tanınan sert ağaç kaynağı nedeniyle uzun süredir işimizin odak noktası olmuştur. Rossi Group Başkanı ve CEO'su Ted Rossi, Bradford kereste fabrikasına yaptığımız yatırım, mevcut kereste fabrikası kapasitemizi tamamlıyor ve istenen ölçeği, pazar çeşitliliğini ve verimliliği elde etmemizi sağlıyor" dedi. Lyme CEO'su Jim Hourdequin, “Danzer'in Bradford fabrikasının yatırım ve yönetim mirasını üstlenmekten gurur duyuyoruz. Sertağaç kaynağı ile bilinen bir bölgede deneyimli ekibi ile mükemmel bir tesistir. Değirmenin benzersiz testere yetenekleri ve ayırt edici küresel pazarları, bizim gibi arazi sahiplerinin, istihdamı ve yerel orman ekonomisini destekleyecek şekilde arazileri sürdürülebilir bir şekilde yönetmesine yardımcı oluyor.”   2017'den beri Lyme, bölgede yaklaşık 160.000 dönüm ormanlık alan satın aldı. Rossi Group ile olan kereste fabrikası ortak girişiminin yanı sıra Lyme, Coudersport, PA'daki Three Rivers Forest Management ve Coudersport, PA'daki Northern Appalachian Log and Forestry dahil olmak üzere birçok yerel orman ürünleri işletmesine yatırım yaptı. Bradford yatırımıyla Lyme, bölgede doğrudan 220'den fazla kişiye istihdam sağlayacak.     Başkan Yardımcısı Greg Lottes, “Bradford değirmeninin elden çıkarılması Danzer için zor bir karardı, ancak özel sert ağaç ürünleri ve yüzeylere gelecekte odaklanacağımız için Bradford kereste fabrikası kompleksi için mükemmel bir alıcı ve operatör aradık ve bulduk” dedi. Danzer Kuzey Amerika ve Danzezr Kereste Kuzey Amerika Başkanı. "Lyme/Rossi grubuna yapılan satış, Bradford fabrikasındaki yetenekli ve kendini işine adamış çalışanlar ve yerel topluluk için iyi olacak. Rossi'nin mevcut kereste fabrikası üretimi ile Lyme'nin Pennsylvania'daki genişletilmiş ahşap tabanının birleşimi, Bradford kompleksi ile büyük bir sinerji sağlıyor.”

Çin, Vietnam'ın kereste endüstrisinde en büyük yatırımcı 2021 yılının ilk üç ayında 6 büyük ahşap yatırımı gerçekleşti;

VNFOREST'e göre, 2021'in ilk üç ayında, altı ülkeden yabancı yatırımcılar tarafından toplam 112.51 milyon ABD Doları tutarında yatırım yapılan on yeni ahşap ürün fabrikası açıldı. Çin, Vietnam'ın ahşap endüstrisi sektöründeki yeni doğrudan yabancı yatırım projelerinin sayısını artırmaya devam etti.  On yeni projeden sekizi yatak, dolap ve koltuk üretimine yönelikti.  Çin'den gelen yatırımcılar 13,86 milyon ABD doları ile yeni projelerin yarısını oluştururken, onu Hong Kong (palet üretimi için bir proje), Singapur (ahşap/plastik döşeme üretimi için bir proje), Belize (iç/dış mekan mobilyası için bir proje), Güney Kore (bir plantasyon kurulması projesi) ve Britanya Virjin Adaları (yemek masası, koltuk, yatak ve dolap üretimi için bir proje). Ayrıca 2021 yılının ilk üç ayında yatırım sermayesini artıran iki yabancı yatırımcı vardı. Biri kompozit döşeme üretim kapasitesini artıran Çin'den, diğeri ise mutfak ve lavabo üretim fabrikasını geliştiren Hong Kong'dandı.    Kaynak: ITTO Tropikal Kereste Pazarı Raporu

İngiltere ve Çin: BUCE'de satılan kereste için en hızlı büyüyen pazarlar

2021 yılının ilk çeyreğinde, Büyük Britanya ve Çin, Belarus Evrensel Emtia Borsası'nda satılan kereste için en hızlı büyüyen pazarlar haline geldi. Bu dönemde İngiliz şirketleri, 2 milyon ABD Doları tutarında 8.500 metreküp kereste satın aldı. Böylece ihracat satışları ayni olarak üç kat, parasal olarak altı kat arttı. Çin pazarı da yüksek büyüme oranları sergiledi. Ocak-Mart 2021'de Belaruslu ihracatçılar, geçen yıla göre ayni olarak 1,5 kat ve parasal olarak iki kat daha fazla olan 5,4 milyon ABD Doları değerinde 24.800 metreküp kereste sattılar.  “İngiltere ve Çin'den büyük ithalatçıların gelişi, kereste ihracatını artırmaya yardımcı olan en önemli faktörlerden biriydi.                                                                                                                        BUCE'nin ticaret platformu, İngiliz ve Çinli alıcıların ihtiyaç duydukları tüm keresteyi arabulucu olmadan tek bir yerden almalarını sağladığı için bu şaşırtıcı değil. Buna ek olarak, kereste ticaretinin Çin'deki büyük limanlara ve tren istasyonlarına teslim edilerek yapıldığı özel ticaret seansları düzenliyoruz. BUCE basın servisi, gerekirse İngiliz alıcılar için de benzer ticaret seansları düzenleyebiliriz” dedi. Genel olarak, 23 ülkeden şirketler 2021 yılının ilk çeyreğinde BUCE'de kereste satın aldı. Litvanya, Letonya ve Almanya tüm ihracat satışlarının %70'inden fazlasını oluşturdu.

 

Almanya: Tomruk ve kereste ihracat değeri son beş yılda %63 arttı

ızgara, raf, yemek yaparken, gruplar içeren bir resimAçıklama otomatik olarak oluşturuldu

Almanya'da yumuşak kütük hasat yaklaşık 50 milyon m3 ulaşması muhtemeldir  , 2020 yılında on milyon m3  gerçekleşen üretim  2018 yılında ladin kabuk böceği-istilasına maruz kaldı.     Buna ek olarak, Almanya 6 -7 milyon m 3   hasat vardır, son beş yılda her yıl yaprak döken beyaz ahşap. Siklon Kyrill Orta Avrupa'da tükendi . Pratik olarak tüm ek 10 milyon m 3 yıllık hasatı gerçekleşen yumuşak ağaç son üç yıl kütük halinde ya da yerel olarak   işlenen veya  kereste olarak  ihraç edilen, ağaç odunları. 2020 yılında tahmini  ihracat hacmi 11,5 milyon   milyon m3  oldu.   Almanya'dan yapılan kereste ihracatı, böceklerin öldürdüğü ve fırtınadan zarar gören büyük miktarlardaki kereste nedeniyle de arttı. Ancak artış, ülke dışına akan kütüklerdeki olağanüstü artıştan daha mütevazı oldu. 2020 yılında Kereste ihracat yaklaşık 9,5 milyon m3’e ulaştı  önceki yıl ve daha yüksek 2016 daha % 34  daha yüksek,% 6.  WRQ'ya göre, Alman yumuşak ağaç kütük ve kereste ihracatının toplam değeri, son beş yılda %63 artarak 2016'da 1,5 milyar Euro'dan 2020'de 2,5 milyar Euro'nun biraz üzerine çıktı. Kütük ihracat değeri, 2016'dan bu yana neredeyse tamamen Çin'e artan sevkiyatlar nedeniyle üç kattan fazla arttı. Bu hedef hızla Almanya'dan ihraç edilen kütükler için en büyük pazar haline geldi ve 2017'de neredeyse hiç yokken 2020'deki toplam ihracat değerinin %65'inden biraz fazlasına ulaştı. Diğer önemli destinasyonlar arasında komşu Avusturya da vardı (toplam ihracat değerinin %14'ü) ) ve Belçika (% 5). Kaynak: Wood Resources International LLC

Vietnam, ahşap üretimi ve işlemede dünyanın önde gelen merkezleri arasında yer almayı hedefliyor:

 Vietnam, orman ürünlerinin üretimi, işlenmesi ve ticareti için dünyanın önde gelen merkezlerinden biri olmayı hedefliyor, Viet Nam News'e göre. Bu, Başbakan Nguy?n Xuân Phúc tarafından onaylanan, 2050'ye yönelik bir vizyonla 2021 ila 2031 için Viet Nam Ormancılık Geliştirme Stratejisinin hedeflerinden biridir. Ülke ayrıca dünyanın önde gelen ahşap ürünleri üreticilerinden ve ihracatçılarından biri olmayı hedefliyor.  Strateji, sosyo-ekonomik kalkınmaya, çevrenin korunmasına, su güvenliğine ve iklim değişikliğine tepkiye katkıda bulunmak için Vietnam'ın bol tropikal orman kaynaklarını kullanmayı amaçlıyor. Ayrıca, yerel halk için istihdam yaratabilir ve gelirleri artırabilir, ayrıca ulusal savunma ve güvenliği koruyarak Vietnam'ın sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmasını sağlayabilir. Ayrıca strateji, sosyal kaynakların kullanımını en üst düzeye çıkaracak ve ileri bilim ve teknolojinin uygulanmasına izin verecek ormancılık faaliyetlerine tüm ekonomik sektörlerin eşit katılımını sağlar.                                                2050 yılına kadar ormancılık sektörünün yüksek rekabet gücü ile modern, ekonomik ve teknik olması umulmaktadır. Modern ve çevre dostu teknolojiyi kullanarak katma değeri yüksek ürünler ortaya çıkaran sektör, küresel tedarik zincirlerine de geniş katılım sağlayacak ve ülkenin sürdürülebilir kalkınmasına katkıda bulunacaktır. Bunun da ötesinde ülke, geleneksel kültürel kimliği ve etnik azınlıkların yaşam alanlarını korumayı umuyor.  Stratejiye göre, ormanlar sürdürülebilir bir şekilde yönetilecek ve uzun vadede doğal kaynakların ve biyolojik çeşitliliğin korunması sağlanacaktır. Doğal afetlerin olumsuz etkilerinin en aza indirilmesi için çalışmalar yapılacaktır. Sektör ayrıca Vietnam'ın uluslararası taahhütlerini tam olarak uygulayacaktır. Ormanların korunması ve yasalar konusunda kamuoyunun bilinçlendirilmesine yönelik çalışmalar da hızlandırılacaktır. Strateji aynı zamanda senkronize ormancılık altyapısının oluşturulmasını ve ormancılık sektörü ile lojistik hizmetlerinin modernleştirilmesini de önermektedir. Orman ürünleri işleme bölgeleri ve ticari hizmetler ile ilgili her bölgenin avantajlarına uygun olarak kilit ürünler geliştirmek için konsantre üretim alanlarının yeniden yapılandırılması gerekmektedir.  Sektör, yoğunlaştırılmış emtia ormancılığı üretim alanlarında modernizasyon, mekanizasyon ve senkron otomasyonu hızlandıracak. 2030 yılına kadar arazi hazırlama, tohumlama, ağaç dikme, bakım, haşere kontrolü, orman yangını önleme, kereste ve orman ürünleri işletme ve nakliyesinde mekanizasyon oranının en az %30 olması bekleniyor. Stratejiye göre, Devlet, ormancılık sektörünün gelişimini modern bir şekilde teşvik etmek için kuzey, orta ve güney bölgelerinde en az üç yüksek teknoloji ormancılık bölgesinin inşasına yatırımı teşvik etmek için destek sağlayacak ve politikalar yayınlayacaktır. Kaynak: Vietnam Haberleri

Brezilya: Ağaç ürünleri ihracatı Şubat 2021'de %30,5 arttı:

Şubat 2021'de Brezilya'nın ağaç bazlı ürün ihracatı (kağıt hamuru ve kağıt hariç) Şubat 2020'ye kıyasla değer olarak %30,5 artarak 216,1 milyon ABD dolarından 282,0 milyon ABD dolarına yükseldi.

Çam kereste ihracatı, Şubat 2020 (9,9 milyon ABD Doları) ile Şubat 2021 (46,2 milyon ABD Doları) arasında değer olarak %16 arttı. Hacim olarak, ihracat aynı dönemde %9 artarak 218.800 m3'ten 238.500 m3'e yükseldi.

Tropikal kereste ihracatı, Şubat 2020'deki 32.600 m3'ten Şubat 2021'de 30.100 m3'e geriledi ve Şubat ayında %8 düşüşle 30.100 m3'e geriledi. Değer olarak, ihracat aynı dönemde 14,5 milyon ABD dolarından 12,6 milyon ABD dolarına %13 düşüş gösterdi. Çam kontrplak ihracatı, Şubat 2021'de Şubat 2020'ye kıyasla %75 artarak 36,1 milyon ABD dolarından 63,3 milyon ABD dolarına yükseldi. Hacim açısından, ihracat aynı dönemde %17 artarak 165.800 m3'ten 194.500 m3'e yükseldi. Tropikal kontrplakta gelince, ihracat hacimleri sabit kaldı, ancak ihracat kazançları %15 arttı (Şubat 2020'de 5,200 m³, 2,0 milyon ABD Doları'ndan Şubat 2021'de 5,200 m³, 2,3 milyon ABD Dolarına). Ahşap mobilya ihracat gelirleri Şubat 2020'de 43,3 milyon ABD dolarından yıllık %27 artışla Şubat 2021'de 55,1 milyon ABD dolarına yükseldi. Brezilya mobilyalarının ABD'ye satışları son iki yılda arttı. Geçen yıl olumlu ihracat trendini sürdüren mobilya ihracatı, ABIMÓVEL (Brezilya Mobilya Sanayicileri Derneği) ve Apex-Brasil'e (Brezilya Ticaret ve Yatırım Geliştirme Ajansı) göre Ocak 2021'de 2020'nin aynı ayına göre %37 arttı. Özellikle ahşap mobilya segmentindeki büyüme %36 oldu. Ocak 2021'de Amerika Birleşik Devletleri (%57), Şili (%169), Peru (%85) ve Porto Riko'dan (%178) alıcılarla ticarette önemli bir artış oldu.       Öte yandan iki komşu ülkeye ihracatta düşüş yaşandı: Paraguay (%-3) ve Kolombiya (%-9). İkinci en büyük destinasyon olan Birleşik Krallık'a yapılan ihracat ortalamanın altında büyüdü, ancak yılın başında pozitif kaldı (%6).  Yalnızca Amerika Birleşik Devletleri'ne yapılan ihracata bakıldığında, bunlar 2020'de %12'lik bir artışla 270,2 milyon ABD Doları değerinde önemli ölçüde büyüdü. Ocak 2019 ile Ocak 2021 arasındaki karşılaştırmada ise büyüme %89'a ulaşıyor. Florida eyaleti, Brezilya mobilyalarının en büyük kapısıdır.   Kaynak: Uluslararası Tropikal Kereste Organizasyonu Tropikal Kereste Pazarı Raporu

Çin'in yumuşak ağaç ve sert ağaç ithalatını önemli ölçüde etkileyecek Rus kütük ihracat yasağı:

 Çin, dünyanın en büyük yumuşak ağaç ve sert ağaç kütük ithalatçısıdır ve uzun yıllardır Rusya onlar için önemli bir kütük tedarikçisi olmuştur. Rusya, yumuşak ağaç kütükleri ve değerli sert ağaç kütükleri ihracatına önerdiği yasağı uygularken, aynı zamanda yeşil keresteye ihracat vergileri getirirse, 2022'de bu ilişki değişebilir. Tüm bu politika değişiklikleri, daha yüksek değerli orman ürünlerinin yerli üretimini teşvik etmek için tasarlanmıştır.  Rus parlamentosu henüz nihai yasama bildirisini açıklamadı, bu nedenle tam veya aşamalı bir yasağın, önemli bir ihracat vergisinin veya hatta devlete ait bir ihracat tekeli olasılığının olup olmayacağı net değil. Ancak, piyasaya Rusya'nın artık büyük bir yumuşak ağaç ve sert ağaç kütük tedarikçisi olmayacağına dair bir sinyal gönderildi.  Bu kararın bir sonucu, Çinli ahşap üreticilerinin yeni uzun vadeli kütük tedarik bölgelerini keşfetmeleri gerekmesidir. 2020'de Çin, Rusya'dan ağırlıklı olarak yumuşak ağaç türleri olmak üzere yaklaşık 6,5 milyon m3 kütük ithal etti. Ticaret, son yirmi yılda herhangi bir yıldan önemli ölçüde daha azdı. Bununla birlikte, Rusya, 2020'de Çin'e en büyük sert ağaç kütük tedarikçisiydi (diğer tüm ılıman veya tropikal kütük kaynaklarından daha belirgindi) ve üçüncü büyük yumuşak ağaç kütük tedarikçisiydi.   Orta Avrupa'da böcek istilasına uğramış kereste geçici olarak bol olduğu için Çin'in son birkaç yılda Rusya'dan kütük tedarikinden Avrupalı tedarikçilere geçtiğini akılda tutmak çok önemlidir. 2018'den 2020'ye kadar, Avrupa'dan yumuşak ağaç kütük ithalatı 1,3 milyon m3'ten 12,3 milyon m3'e yükselirken, Rusya tarafından sağlanan kütükler 7,8 milyon m3'ten 4,2 milyon m3'e düştü. Ancak, Avrupa'dan yapılan sevkiyatlar uzun vadeli ve sürdürülebilir değildir.    Danışmanlık firmaları Wood Resources International ve O'Kelly Acumen tarafından 2022'de Rus Kütük İhracatının Yasaklanması – Küresel Orman Endüstrisine Etkiler başlıklı yeni yayınlanan araştırmaya göre , Çin'in Okyanusya, Avrupa ve ABD'den daha fazla kereste kütüğü tedarik etmesi bekleniyor. -dönem. Daha uzun vadede, çalışma, Çin'in kütük ithal etmekten keresteye daha fazla kaymasının muhtemel olduğunu ve böylece başta Avrupa ve Rusya'daki kereste üreticileri için bu büyüyen pazara sevkiyatları artırma fırsatları yaratacağını tahmin ediyor. Kaynak: Wood Resources International LLC

Yapıştırıcı üreticisi Jowat   hammadde sıkıntısından etkilendi:

Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki (ABD) kesintilerin yanı sıra deniz ve karadaki sınırlı nakliye kapasiteleri, yapıştırıcı üretimi için gerekli olan hammaddelerin mevcudiyetini olumsuz yönde etkiledi. Detmold'un yapıştırıcı üreticisi Jowat, birkaç Avrupalı ve ABD'li kimya üreticisindeki kesintilerin neden olduğu temel hammadde ve yapıştırıcı ara ürünlerinin tedarikinde bir kesintiyle karşı karşıya. Yapıştırıcı üretimi için gerekli olan hammaddelerin mevcudiyeti, kesintilerden önce zaten sınırlıydı. Durum, ABD'nin güneyindeki rafineri ve kimyasal üretim kapasitelerinin büyük bir bölümünün kaybına yol açan son zamanlarda şiddetli kış havasıyla daha da kötüleşti. Bu, Jowat'ın uluslararası lokasyonlarının tedarik zincirlerini de etkiledi. ABD Amerikan Yapıştırıcı ve Sızdırmazlık Maddesi Konseyi'ne (ASC) göre, ABD'deki ve ABD'deki tedarik zincirlerinin toparlanması haftalar hatta aylar alacak. Buna ek olarak, halihazırda uzun nakliye süreleri ve denizde ve karada navlun kapasitelerinin sınırlı mevcudiyeti durumu daha da zorlaştırmaktadır. Küresel hammadde pazarında bu, Avrupa ve Asya'daki mevcut tedarik durumu üzerinde de önemli bir etkiye sahiptir. “Mevcut kıtlık durumundan dolayı üzgünüz ve müşterilerimiz için güvenilir bir tedarikçi ve ortak olarak kalmak için elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz. Küresel yönelimimiz, esnek bir şekilde çalışmamıza ve tedarik darboğazlarının olumsuz sonuçlarını mümkün olduğunca azaltmamıza yardımcı olur. Jowat SE Genel Müdürü Klaus Kullmann, “Ancak bu benzeri görülmemiş durumda tedarik kesintilerinden kaçınılması pek mümkün değil” dedi.

Rusya'nın küresel orman ürünleri pazarlarını ağır şekilde etkilemek için önerilen 2022 kütük ihracat yasağı:

Rusya, 2020'de dünya çapında ticareti yapılan yuvarlak odunun yaklaşık %12'sini oluşturan 15 milyon metreküp kütük ihraç etti. Rusya cumhurbaşkanı tarafından önerilen yeni bir yasanın 1 Ocak 2022'den itibaren yumuşak ağaç kütüklerinin ve yüksek değerli sert ağaç kütüklerinin ihracatını yasaklayacağı gelecek yıl bu ticaretin çoğu durma noktasına gelebilir. yeşil yumuşak ağaç kereste ihracatı. Bu düzenlemenin 2022'de de başlaması planlanıyor ve ihracat için kuru kereste üretimi için kuru fırın yatırımlarını teşvik etmeyi amaçlıyor. Kütük ve yeşil kereste ihracatını azaltmak, muhtemelen Rusya'da daha fazla katma değerli işlemeyi teşvik edecek ve yasadışı ağaç kesiminin daha iyi kontrol edilmesini sağlayacaktır.

Önerilen yasağın henüz yasa olmamasına rağmen, 2021'in ikinci çeyreğinde uygulanması ve yasalaşması bekleniyor. Yasanın yürürlüğe girmesi halinde, yasanın en çok, kereste hasadının tahmini %10'unun ihraç edildiği Doğu Rusya'yı etkileyecek. günlük biçiminde. Kısa vadede, çoğunlukla Rusya'dan Uzak Doğu'dan yapılan yumuşak ağaç kütük ihracatının yasaklanması muhtemel olduğundan, Çin kereste endüstrisi en doğrudan etkilenecek. Yakın zamanda yayınlanan bir araştırmaya göre,  2022'de Rusya Kütük İhracatı Yasağı - Küresel Orman Endüstrisine Etkileri, Çin muhtemelen Okyanusya, Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri (ABD) gibi dünyanın diğer bölgelerinden daha fazla testere kütüğü tedarik etmeye çalışacaktır. Bu pazarlarda kütükler için artan rekabet muhtemelen testere fiyatları üzerinde yukarı yönlü baskı oluşturacaktır. Orta vadede, çalışma Çin'in yuvarlak odun ithalatından kereste ithalatına dönüşmesini bekliyor. Bu değişim, Avrupa ve Rusya'daki kereste üreticilerinin Çin'e yapılan sevkiyatları artırmasını sağlayacak. İhracat yasağının Rusya'nın yeni kereste kapasitesine yönelik yatırımını yönlendirmesi beklense de, örneğin pelet fabrikalarını kereste fabrikalarıyla birlikte yerleştirmeyi planlayanlar gibi diğer orman endüstrisi sektörleri üzerinde de bazı etkiler olabilir. Ek olarak, yeşil kereste ihracatındaki kısıtlama olasılığı, fırın kurutma kapasitesine daha fazla yatırım yapılmasını teşvik edecek ve böylece Avrupa ve ABD'deki pazarlara erişimi iyileştirecektir. Kaynak: Wood Resources International

Brezilya: Ağaç bazlı ürün ihracatı Aralık 2020'de %47 arttı

Uluslararası Tropikal Kereste Örgütü'nün (ITTO) bildirdiğine göre, Aralık 2020'de Brezilya'nın ağaç bazlı ürünler (kağıt hamuru ve kağıt hariç) ihracatı Aralık 2019'a kıyasla değer olarak %47 artarak 222,3 milyon ABD Dolarından 327,4 milyon ABD Dolarına yükseldi. Çam kereste ihracatı değer olarak %53 artarak Aralık 2019'da 34,8 milyon ABD dolarından Aralık 2020'de 53,2 milyon ABD dolarına yükseldi. Hacim bazında ihracat 213.500 metreküpten 292.800 metreküpe yükseldi. Kasım ayı verilerinin tersine çevrilmesiyle, Aralık ayında tropikal kereste ihracatı Aralık 2019'daki 33.300 metreküpten Aralık 2020'de 45.700 metreküpe %37 artarak 15,4 milyon ABD dolarından 16,7 milyon ABD dolarına %8'in biraz üzerinde bir artış gösterdi.

Aralık 2020'de çam kontrplak ihracatı, yıllık %83 artarak 35,9 milyon ABD Dolarından 65,7 milyon ABD Dolarına yükselerek artış eğilimini sürdürdü. Hacim olarak, ihracat 168.200 metreküpten (Aralık 2019) %39 artarak 233.900 metreküpe (Aralık 2020) yükseldi. Tropikal kontrplak ihracatı, Aralık 2019'daki 7.600 metreküpten (2.7 milyon ABD Doları) hacim olarak %13 düşüşle Aralık 2020'de 6.600 metreküpe (2,7 milyon ABD Doları) düşmeye devam etti. Ahşap mobilya ihracatı Aralık 2020'de bir kez daha artarak Aralık 2019'da 43,9 milyon ABD dolarından Aralık 2020'de 59,8 milyon ABD dolarına yükseldi. Kaynak: ITTO

ZOW'un üçüncü baskısı 8 - 10 Şubat 2022 arasında yapılacak:

Mobilya ve iç tasarım endüstrisi için tedarikçi fuarı ZOW'un üçüncü baskısı, Koelnmesse yönetiminde 8-10 Şubat 2022 tarihleri arasında Almanya'nın Bad Salzuflen kentinde gerçekleşecek. Ortak bir röportajda, organizatör Koelnmesse GmbH ve etkinlik ev sahibi Messe Ostwestfalen GmbH'den temsilciler, ZOW'un mobilya endüstrisi için önemini vurguladılar. COVID-19 ekonomik faaliyet üzerinde hâkimiyet kurmaya devam ediyor, ancak organizatörler 2022'ye baktığımızda durumun kademeli olarak hafifleyeceğini bekliyor. Bu beklenti özellikle uzun süredir zorunlu olarak ara verilen ticaret fuarları gibi iş platformları için cesaret verici. sonuçta yeniden planlanmak zorunda kaldılar veya inovasyon döngülerini hibrit veya daha yaygın olarak tamamen sanal olaylar olarak desteklemeye çalıştılar. Bu nedenle, Şubat 2022'deki bir sonraki ZOW tedarikçi fuarı, tekrar yüz yüze etkileşime izin veren ilk fuarlardan biri olacak ve bu da onu mobilya endüstrisinin en önemli işletmeler arası etkinliği haline getirecek. Fuar, yeniden canlanan temasları, kişisel yüz yüze tartışmaları, iletişimi ve tedarikçi firmalardan gelen – bazıları uzun zamandır ertelenen – birçok yeni gelişmenin sunumunu görecek. Mobilya endüstrisi tedarikçileri için bir iletişim ağı ve yaratıcı atölye ve siparişlerin güvence altına alındığı bir ticaret fuarı olarak ZOW, Alman mobilya endüstrisinin kalbinde yer almaktadır. Yalnızca coğrafi yakınlık nedeniyle, Almanya'nın mobilya ve özellikle mutfak endüstrilerinde faaliyet gösteren şirketlerin büyük bir kısmı için ürün yenilik döngüleri açısından büyük stratejik öneme sahiptir. Bu, ZOW'u yalnızca Almanya için değil, genel olarak Orta Avrupa için de en hayati iş platformlarından biri haline getiriyor.                                                                                                                        Gelecek yıl, ticaret fuarının temel konsepti korunacak, ancak bazı yönler önemli ölçüde daha da geliştirilecek.  “Geleceğe uygun olmak istiyorsanız, değişme cesaretine de sahip olmalısınız. Bu nedenle, ZOW'u bireysel stant inşaatı için açıyoruz ve ayrıca belirli koşullara tabi olan stant alanı sınırını kaldırıyoruz," dedi Koelnmesse'deki ZOW Direktörü Maik Fischer. Uzun yıllara dayanan deneyimleri Steinhoff ve Nobilia'da üst düzey rolleri içeren Niko Ott (Ott-Design) ve Andreas Bielefeld, ZOW 2022 organizatörlerini sektör genelinde ve özellikle Ostwestfalen-Lippe'deki yerel varlıkları aracılığıyla desteklemek için hazır olacaklar. Kanıtlanmış endüstri uzmanlıkları ve olağanüstü ağlarıyla, yeni katılımcıları ZOW 2022'ye çekmeye yardımcı olacaklar. "Mevcut durumu lehimize çevireceğiz. Segmentimizde iki yıldır yüz yüze ticaret fuarlarının olmaması, harekete geçmek için muazzam bir bastırılmış dürtü yarattı

33.BI-MU ve Xylexpo, 12-15 Ekim 2022 tarihleri arasında birlikte yapılacak:

BI-MU ve Xylexpo arasındaki bir ortaklıktan kaynaklanan ve sırasıyla Ucimu-Sistemi per produrre – İtalyan derneği tarafından organize edilen, üretim teknolojisine yönelik yeni, büyük bir sergi konsepti İtalya'da FieraMilano-Rho'da 12-15 Ekim 2022 tarihleri arasında başlatılacak. Takım tezgahları, robotlar ve otomasyon üreticileri – ve İtalyan ağaç işleme makineleri üreticilerinin birliği olan Acimall, İki etkinliği  ortak bir hedef için  çözümler ve fikirler bulma fırsatına sahip olacağı yeni bir senaryo sunacak: Endüstri 4.0 ilkelerine göre daha sürdürülebilir ve verimli yöntemlerle üretim konsepti öne çıkacak.    Bu düzenleme, katılımcılar için potansiyel ziyaretçi kitlesini genişletecek (fuar alanına birleşik erişim, ziyaretçilerin her iki fuarı da ziyaret etmesine olanak tanıyacak) ve mobilya, tasarım, endüstriyel tesisler, alüminyum, kompozitler ve yeni nesil için makine sektörlerinden gelen ziyaretçilere yardımcı olacak                              Daha geniş bir teknoloji yelpazesinin yanı sıra, ziyaretçiler sunumlar, seminerler ve konferanslar aracılığıyla her iki sektörle ilgili teknik, teknolojik ve ekonomik konularda derinlemesine tartışmalar ve ek etkinliklerden oluşan zengin bir gündeme erişebilecekler. Endüstrinin ve küresel ekonominin gelecekteki gelişimi için iki anahtar kavram olan dijitalleşme ve sürdürülebilirlik gibi büyük konulara özel dikkat gösterilecektir.  Ucimu-Sistemi per produrre başkanı Barbara Colombo, “Bu proje iki tarihi ve popüler serginin toplamından çok daha fazlası” dedi. “BI-MU ve Xylexpo'nun birleşmesinin, her iki fuarda da temsil edilen endüstrinin içeriğini ve potansiyelini en iyi şekilde göstermesine yardımcı olacağına inanıyoruz. Bu şartlar altında, etkinliğin, İtalya'da ve yurtdışında güçlü görünürlüğü ile, katılmayı seçecek tüm şirketlerin yararına, küresel imalat endüstrisi için bir çekim noktası olacağına inanıyoruz."                                                       Acimall başkanı Luigi De Vito'ya göre, “… pandemi, yeni teknolojiler ve daha güçlü  uluslararası rekabet nedeniyle birçok etkinliğin yeniden planlanmasıyla karmaşıklaşan giderek daha kalabalık bir fuar takvimi, kapsamlı ve doğru bir revizyon gerektiriyor. arz ve talebin buluştuğu “sadece” bir yer olamayacak fuar konsepti. Xylexpo ve BI-MU arasındaki işbirliği, "üst düzey teknolojiye" ve bu teknolojinin oluşturabileceği birçok karlı etkileşime odaklanacak yenilikçi bir platforma dönüşecek ve operatörlere, katılımcılara ve kurumlara kapsamlı ve başarılı bir deneyimsel etkinlik sunacak.”                                                          Fiera Milano'nun genel müdürü Luca Palermo, yeni etkinliğin konsepti hakkında şunları söyledi: "İtalya'da ve tüm dünyada kendi sektörlerinde referans etkinlikler olan BI-MU ve Xylexpo'nun takvimimizde yer almasından gurur duyuyoruz. elli yılı aşkın bir süredir, tesislerimizin takdirinin ve Fiera Milano tarafından sunulan hizmetlerin kanıtı olarak. Bu etkinlikleri bir araya getirme kararının her iki fuarın da organizatörlerine ve katılımcılarına daha fazla fayda sağlayacağına inanıyorum; Biz de yeni projenin tüm detaylarını birlikte incelemeye hazırız.”

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak