Mobilya dergisi 2020-2021 yılı yüzey kağıdı ve folyo araştırma raporu: LAMİGRAF

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Mobilya dergisi 2020-2021 yılı yüzey kağıdı ve folyo araştırma raporu: LAMİGRAF

10-05-2021
Mobilya dergisi 2020-2021 yılı yüzey kağıdı ve folyo araştırma raporu: LAMİGRAF
Tuğrul AKSÜT /Gn Manager / Turkey and Middle EastMobilya Dergisi :Sayın Aksüt Mobilya dergimizde bu sayıda sizi ve tüm dekor kağıt üreticilerini ilgilendiren bir konuyu ele aldık. Türk mobilya sektöründe artık en büyük kalemi oluşturan panel mobilya, dekor kağıtsız olmuyor, Lamigraf , bu pazarda gerek Türkiye’de gerekse de küresel pazarda önemli aktörlerden biri, peki Lamigraf neler üretiyor ? Ne zamandan beri Türkiye pazarındasınız?

Tuğrul AKSÜT /Gn Manager / Turkey and Middle East

Mobilya Dergisi :Sayın Aksüt  Mobilya dergimizde bu sayıda sizi ve tüm dekor kağıt üreticilerini ilgilendiren bir konuyu ele aldık. Türk mobilya sektöründe artık en büyük kalemi oluşturan panel mobilya, dekor kağıtsız olmuyor, Lamigraf , bu pazarda gerek Türkiye’de gerekse de küresel pazarda önemli aktörlerden biri, peki Lamigraf neler üretiyor ? Ne zamandan beri Türkiye pazarındasınız? 

Lamigraf, dekor kağıdı üretiminde 45 yıldır faaliyet gösteren dünyanın önde gelen baskılı dekor kağıdı üreticilerinden birisidir.  Merkezimiz Barselona, İspanya’da olup İspanya, Almanya, Brezilya ve 2021 yılı sonunda hizmete girecek olan Çin fabrikamızla sektörümüze hizmet vermekteyiz. 2003 yılından beri Türkiye ve Ortadoğu’da aktif faaliyet gösterip bölgemizdeki faaliyetlerimizi İstanbul ofisimizden yürütmekteyiz. İstanbul ofisimizde satış ve operasyonel faaliyetlerimizin yanı sıra Lamigraf Design Center olarak adlandırdığımız tasarım ekibimizle yine İstanbul ofisimizden tasarım ve dekor renk çalışmalarımızı yaparak pazarımıza hızlı dekor çalışmaları için destek olabiliyoruz. 

Mobilya Dergisi : Panel ve Mobilya ve dekorasyon sektörüne yönelik neler üretiyorsunuz, hedef pazarlarınız içinde Türkiye nasıl bir yer kaplıyor. Sıralama yaparsak kaçıncı sırada? 

Ana ürünümüz olan dekor kağıdının yanı sıra finish folyo ve PVC ürün gruplarıyla hizmet vermekteyiz. Türkiye, global pazarlar arasında en önemli hedef pazarlarımızın başında gelmektedir. Oldukça etkili, güçlü ve profesyonel bakış açısına sahip önemli oyunculardan oluşan ve global ölçekte saygı duyulan bir pazar yapısına kavuşan Türkiye, gelecek yıllarda da bu ivmesini sürdürecektir.
 

Mobilya Dergisi:    Türkiye mobilya ve panel pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz, ürünleriniz açısından değerlendirdiğimizde ürünleriniz  Mobilya  panel kaplama, kapı yüzeyleri, mutfak dolap kapak ve dekorasyon alanlarından en çok hangi segmentlerde kullanılıyor. 

   Sektörel olarak yıllar içerisinde oldukça önemli hamleler yapan ve yatırımlarla büyük bir hacme ulaşan Türk mobilya sektörü, hem yerel, hem de uluslararası pazarlarda kalitesi ve tasarımlarıyla dikkate değer, modern tesislere sahip, trendleri yakından takip eden global etkinliğe sahip bir güç haline gelmiştir. İhracat pazarlarında artan etkinliği ve yeni kapasite yatırımlarıyla yakın gelecekte gücünü daha da artıracaktır.
 

Mobilya Dergisi : Pandemi sürecinde küresel pazarda ve Türkiye pazarında neler yaşadınız, 2020 yılında üretim ve talep eğrisinde neler oldu? Bu yıl 2021’de beklentilerinizi nasıl görüyorsunuz. 

    Biz Türkler, kaos ortamlarında dahi hızlı adaptasyon göstererek verimli planlar yapabilme özelliğine sahibiz. Lamigraf olarak pandeminin başlangıcında oluşan belirsizlik dönemini iş ortaklarımızla birlikte yakın işbirliği ve uyum içinde oldukça iyi yönettik. Talebin dramatik olarak düştüğü ve arttığı dönemlerde dinamik ve esnek bir uyum çabasıyla 2020 yılı sektörümüz adına büyümeyle sonuçlanan bir yıl oldu. 2021 yılında hammadde dar boğazlarının önemli bir engel teşkil edeceğini görsek de geçtiğimiz dönemden edindiğimiz deneyimlerle 2021 yılını riskleriyle ve fırsatlarıyla değerlendirerek daha iyi yönetebileceğimize inanıyoruz.

yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak