İçten Metal, Flore markasıyla Mısır Egypwood fuarı’ndaydı

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi

İçten Metal, Flore markasıyla Mısır Egypwood fuarı’ndaydı

06-02-2018
İçten Metal, Flore markasıyla Mısır Egypwood fuarı’ndaydı
Mobilya Aksesuar sektörümüzde yıllardır ürettiği ürünlerin kalitesiyle kendini kabul ettiren ve aynı titizliği yıllardır standart ray grubunda devam ettiren İçten metal Flore markasıylapiyasada bilinen ürünü bu yıl Mısır EGYPWOOD fuarında sergiledi.

Nesip Uzun: Ayhan bey bize içten metalin kısa bir hikayesini anlatır mısınız? Birazda üretiminizden, yatırımlarınızdan ve ihracatınızdan bahseder misiniz? Ticari anlayışınız ve üretim felsefeniz nedir? Size ayıran unsurlar nedir? Uluslararası rekabette yer alıyorsunuz. Bu rekabette karşınıza ne gibi problemler çıkıyor?  Özellikle iç pazarda belli bir üretim kapasiteniz var, başka üretimlerinizde var. bütün bunları bir sizden duymak istiyoruz.

 

Ayhan İçten: Içten metal 1944 senesinde babamız şefik içten tarafından kurulmuş ve 1977 senesinde kolektif şirket olarak, 1982 senesinde ise limited şirket olarak faaliyetine devam etmiştir. Firmamız Mobilya sektöründeki farklı üretimleri yanında ondan daha büyük ölçekte 1970ten beri Türkiye’deki büyük grupların beyaz ve kahverengi eşya yan sanayini yapmaktadır.  Yaklaşık 20 yıldır da mobilya sektörüne girerek çekmece rayları, raf altları, katlanır konsollar, bağlantı elemanları gibi metal parçalar üretmektedir. Sık sıkta yurtdışında fuarlara katılmaktadır. Yaklaşık ciromuzun yüzde onuna kadar da  ihracat rakamına ulaşmış bulunmaktadır. Mobilya aksesuarları bölümünde yaklaşık 40 kişi çalışmaktadır. Panel radyatör bölümünde de ayrıca 40 kişi çalışmaktadır.

 

Nesip Uzun: özellikle Panel ve radyatörde Türkiye genelinde ciddi bir pazar payına sahipsiniz.

 

Ayhan İçten: Bu alanda Türkiyede ilk sıradayız. Bu sektörde Türkiyenin büyük holdinglerin hemen çoğunun  tedarikçisiyiz. İhracata önem veriyoruz ve Avrupadaki ve projeksiyonumuzdaki hedef fuarların pek çoğuna katıldık vu bu çalışmalarımız bundan sonrada devam edecektir. Biz Türkiyede işimizi iyi yapan ve yaptığımız işe de saygı duyan insanlarız.  Babadan devraldığımız itibar ve iş terbiyesini gerek kendimiz gereksede bizden sonar gelecek üçüncü kuşak gençlerimize de öğretiyoruz. Firmaları ayakta tutan kaliteleri kadar hizmet anlayışları ve itibarlarıdır. 200 yıllık bir Alman üreticinin dediği gibi itibarımızı kaybetmektense paramızı kaybetmeyi yeğleriz.

Bakın bu fuarda insanlar ürünlerimizi ellerine alıp bükmeye çalışıyor ve  kalınlıklarına bakıyorlar, nedeni de buralarda satılan bu tür standart rayların neredeyse teneke gibi eğlip kısa zamanda bozulmalarıymış. Bizim rayların sac kalınlıklarını ve dayanımlarını görünce farkı da anlıyorlar.  Mısır fuarındada oldukça neticeler aldığımızı ve alacağımızı düşünüyoruz. Bir kaç tane ciddi toptancıyla görüştük. Fiyatlarımızıda uygun buldular.   İçten metal durmaksızın yatırımlarına devam etmektedir. Makina, yeni aparatlar, roll-formlar kurarak otomasyona önem vermektedir. her zaman Minimum işçilikle maksimum üretim yapmayı hedefledik.  İç piyasa kadar uluslararası pazar ve ihracat da bizim için bir o kadar önemlidir. Yatırımlat-rımızın ana amaçlarından biride bu hedefler doğrultusunda her yıl büyüyen talebe yanıt verebilmek düşüncesidir.

  İhracatımızı sürekli arttırmayı hedefliyoruz. Kalitemize güveniyoruz ve özellikle de 18 yıldır emek verdiğimiz bir marka olan ve herkes tarafından bilinen Flore  Markamızı uluslararası pazarda daha iyi tanıtmak hakettiği noktaya getirmeye çalışıyoruz.  Son yıllarda katıldığımız yurtdışı fuarlarda aldığımız olumlu tepkiler doğru yolda olduğumuzu  bizlere gösterdi. Şimdi Yurtdışında da tanındığını gördükçe gurur duyuyoruz.

 

Nesip Uzun: Sizin ürünlerinizi benzerlerinden ayıran nedir?

 

Ayhan İçten: Daha kaliteli olduğumuzu kesinlikle biliyoruz. Diğer rakiplerimiz yüzey hazırlama hatlarında demir fosfat, trikotilen gibi şeyler kullanırken biz yüzey hattında çinko fosfat kullanıyoruz ve bu birtek bizim ürünümüzde var. Diğer firmalarda bu yok.

Ayrıca İki tane çok gelişmiş boya tesisimiz var. Tam otomatik robotlu. Ve  40’ar metre. Dakikada 3.5 m giden bir konvoyor hattımız var. Makina hattımız çok güçlü.  Aslında kapasitenin çok üstünde bir altyapı mevcut ve hazır. Tabiki kendi kalıplarımızı kendimiz yapıyoruz kalıphanemizde, preshanemiz, kaynakhanemiz, plastikhanemiz, tamirhanemiz ve boyahanemiz hepsi son model çok yüksek kapasiteli üretim yapan tesislerdir.


 

Nesip Uzun: Sizce avrupa ülkeleriyle veya bölgeyle rekabette şansımız nedir? Gerek ürün kalitesinde gerek fiyat bazında değerlendirebilirmisiniz.


 

Ayhan İçten: Türkiye özellikle aksesuar ve bağlantı ürünlerinde kaliteyi yakalamış durumdadır. ülkemizde bizim gibi pek çok saygın marka var ve gerek Avrupa’da gerekse de dünyanın hemen her yerinde bu rekabetin içindedirler. Kalitede bizlerin rakipleri uzakdoğu ürünleri değildir. Dolaysıyla gerek Avrupa’da gerekse de çevre ülkelerde rekabet şansımız yüksek. Ancak hammadde ve enerji vb etkenler ile para piyasalarındaki dalgalanmalar bunu olumsuz etkilese de üreticinin destek ve teşvik edileceği yeni politika ve uygulamalarla bunu da aşabileceğimize inanıyorum. Bizim ürünlerimizde özellikle doğu avrupa, kuzey afrika, ortadoğu bölgelerine ve Rusya Ukrayna’ya hitap eden ürünler olduğu için avrupayla çok sıkıntımız yok. Ama diğer saydığımız bölgelerdede karşımıza rakiplerimiz çıkıyor tabiki. En büyük rakibimizde çin. Çok kalitesiz ve ince malzeme kullandığı için fiyat rekabetimiz oluşuyor. Ama biz kaliteli ürün sattığımız için tercih sebebide olabiliyoruz.

 

Çok teşekkür ederim, sizlere başarılar diliyorum.

 
yazar

Nesip Uzun

E-bülten için e-posta bırak