Mısır mobilya ve Ahşap makineleri ile yan sanayi’nin Türk firmalarından beklentileri:

Mobilya Dekorasyon Dergisi - Mobilya Dekorasyon - Dergi - Yayın - İletişim - Dergi - furniture - wood - design - dizayn - aksesuar - kenarbandı - edgeband - makine -woodworking - woodworkingmachinery - fair - mobilya fuarları - woodworking machinery - ahsap makineleri- glue-yapıştırıcı tutkal-

Mısır mobilya ve Ahşap makineleri ile yan sanayi’nin Türk firmalarından beklentileri:

20-02-2018
Mısır mobilya ve Ahşap makineleri ile yan sanayi’nin Türk firmalarından beklentileri:
EGYWOODEX - Kahire 2018 fuarında fuarla birlikte gerçekleşen panel ve sempozyumlardan biri de Mısır’ın önemli sektör temsilcilerinin katılmış olduğu ’’Mobilyada ve malzemeleri üretiminde geleceğin trendleri ve bu bağlamda Mısır mobilya sektörü’’ konulu konferanstı.

Konferansta Mısırdaki günümüz mobilya sektörü ele alınarak sektörün gerçekleştirmesi gereken hedefleri konuşmacılar tarafından ortaya konarak bugünün geleneksel mobilya anlayışının da artık değiştiği ve özellikle yeni neslin modern mobilya talebinin hergün arttığını dile getiren konuşmacılar Mısır da artık tasarım odaklı üretimin de zamanının geldiğini ve sektörün sadece iç pazara değil ihracata yönelik çalışmalar içinde olması gerektiği dile getirildi.

   

Konferansa Mısır mobilya ihracatcılar birliği başkanı, Ahşap işleme makineleri ve mobilya endüstrisi dernekleri başkanı ile pek çok sektör temsilcileri panelist olarak yer aldı.

 

     Panel sonrası görüştüğümüz , Ahşap işleme makineleri ve mobilya endüstrisi dernekleri başkanı Sn Ahmed Helmy ile Mısır mobilya sektörünün bu günkü güncel durumu hakkında çok değerli bir söyleşi yapma imkanı bulduk. Bu söyleşinin Mısır pazarı hakkında Türk  mobilya sanayisine de önemli mesajlar verdiğini düşünüyoruz.

 

Mobilya Dergisi- Nesip Uzun: Merhaba sn Ahmet Helmy. Panelinizi izleme imkanı buldum ve pekçok konuda ülkenizle ilgili aydınlatıcı bilgiler edindim. Oldukça ilginç ve içerikli bir panel oldu. Mısırın gelecek mobilya hedeflerini oldukça sağlıklı bir şekilde ele aldınız ve konuya da oldukça hakimsiniz. Öncelikle size tanımak isterim Mısır Ahşap işleme makineleri ve mobilya endüstrisi dernekleri başkanısınız,  biraz mısır mobilya sanayisi ne durumda neler yapıyorsunuz,  çalışmalarınızdan  bahseder misiniz?

 

Ahmet Helmy : Ben  Mısır endüstriyel federasyonunun bir üyesi olan Mobilya ve ağaç işleme endüstrilerinin başkanıyım. Ağaç işleme ve mobilya ile ilgili tüm konuların derneğiyiz ve bu endüstriyi federasyon çatısı altında denetleyip yönlendiriyoruz.

 

 

Mobilya Dergisi- Nesip Uzun: Mısır mobilya sektörü hakkında bilgi verir misiniz?

 

 

Ahmet Helmy : Tabi ama önce derginiz aracılığıyla bir mesaj vermek şsterim. Geçtiğimiz yıllarda Türk pazarından Mısır pazarına ilgi alaka son derece düşük ve yalnızca bitmiş ürüne yönelikti. Bizce bu yanlış bir yaklaşımdı. Çünkü gümrük ve mevzuatla ilgili detaylar sebebiyle efektif olunmuyordu ve pazara etkisi de çok düşük oluyordu. Doğru yaklaşımsa dernekler ve federasyonlar aracılığıyla buraya gelip üretimde yatırım yapmak ve sektöre dahil olmaktı diye düşünüyorum. Biz Türk firmalarını burada üretim alanları kurması konusunda cesaretlendirmeye çalışıyoruz. Türk mobilya sektörünün  kaydettiği gelişmelerin yakından takipçisiyiz ve beğeniyoruz. Eğer birlikte çalışır ve partnerlik yaparsak önemli mesafe kat edeceğimizi düşünüyorum. Doğru konuşmak gerekirse uzak doğudaki üretim gücüyle yarışmak istiyorsak bunu tek başımıza yapamayız. Birkaç ülkenin bir araya gelip bir oluşum ve birliktelik içerisinde olması gerekiyor. Akıllı davranırsak firmalar arasında bile halihazırda var olan iyi ilişkileri ve iki ülke arasındaki vatandaşlık ilişkilerini kullanarak farklı seviyelerde avantaj sağlayabiliriz.

 

 

Mobilya Dergisi- Nesip Uzun: Mısır mobilya pazarında türk ürünlerini tercih edenler kimler, büyüklükleri nelerdir?

 

 

Ahmet Helmy : Türk firmalarının Mısır pazarı içindeki payını spesifik olarak bilmiyorum ama sektörümüzden diğer verilerle birlikte bu istatistikleri sizinle daha sonra paylaşabilirim.

 

Mobilya Dergisi- Nesip Uzun: Mısırda yarı mamüllerin mobilya sektöründeki hacmi nedir? Aksesuar, mdf vb.

 

Ahmet Helmy : Dediğim gibi tedarikçilerin federasyon ve derneklerimizle iletişime geçip bu konularda bizden destek talep etmelerini istiyoruz. Burada büyük bir pazar var ve iyi bir talep var. Avrupalı firmalarla bu bağlamda çalışmalar yapıyoruz,  amacımız Türk firmalarıyla da bu ilişkileri kurmak. Rahatlıkla söyleyebilirim ki mısırdaki mobilya tüketimi bugün yaklaşık 2 milyar dolar civarındadır. Oldukça cazip ve uğrunda çaba harcanacak bir pazarımız var. Bu pazara sizzler de doğru insanlar ve kurumlarla çalışırsanız ulaşabilirsiniz.


 

Mobilya Dergisi- Nesip Uzun: Mısır tüketicisi için cazip olan ve tercihleri belli bir ülke ürünü yada markalar grubu varmıdır, Çin Türk veya Avrupa menseyli ürünlerden hangileri öne çıkabiliyor?

 

Ahmet Helmy : Aksesuar için konuşursak avrupalı, italyan alman firmaları ve tabi bunun karşısında da Çin firmaları mevcut pazarda etkililer. Aradaki kalite farkı ortada tabi. Türkiye burada kalite ve fiyat dengesinin kurulması açısından iyi bir çözüm sunabilir.  Tek tük de olsa bunun bilincinde olan bazı üreticileri görüyoruz.

 

 

Bu güne kadar Türk mobilya endüstrisinin yaklaşımı dediğim gibi  bence ynalıştı. Bitmiş üründe pazarı domine etme çabaları mısırlılar tarafından pozitif karşılanmadı. Bir yabancı olarak bitmiş ürünler ile gelip local oyuncuların karşısına çıkmak doğru bir hareket olmaz. Benim düşüncem doğru boşlukları doldurup iki tarafın kazanması doğru yaklaşım olacaktır. Bu doğrultuda hareket edecek firmalara üretim alanı, destekler vb. Konularda destek yapmaya hazırız. Bitmiş ürünü pazara getirip gözümüze sokmaktansa iç pazarı destekleyen yaklaşımlar destek bulacaktır. Bitmiş ürünlerdeki çalışma ve denemeler Mısırdaki mobilya sanayini destekleyen sektörler ve yan sanayide aynı durumda değil.

 

 

Mobilya Dergisi- Nesip Uzun: Politik durumun etkisi nedir bu ticarete?

 

 

Ahmet Helmy : Günün sonunda endüstri endüstridir. Eğer bana hammaddeye ulaşılabilirlik fiyat ve servis konusunda iyi hizmet verebiliyorsanız yan sanayi olarak tabiki sizinle iletişim halinde olup desteklemek isterim. Sanayi ulusallık, çatışma ve politik ajanda bilmez. İş iştir. pazara doğru noktadan girerseniz sonunda kazanırsınız. Dediğim gibi Türk firmaları bunu daha önce yapmadı. Buraya geliyorlar ama bizimle iletişime geçmiyorlar, kim olduklarını veya hedeflerini bilemiyoruz.

 

Mobilya Dergisi- Nesip Uzun: Burada 45 türk firması var fuarda katılımcı, onlardan beklentiniz nedir?

 

 

Ahmet Helmy : Bu firmalar burada mobilya satmak için mi üretmek için mi varlar?

 

 

Mobilya Dergisi- Nesip Uzun: Tabiki partner ve satış ağı arıyorlar.

 

 

Ahmet Helmy : Partnerlik başka birşey. Dernek olarak bu firmaların doğru partnerlikleri, joint-venture çalışmaları yapmalarını isteriz ve buna destek oluruz. Ama burada sadece ürün satmak için varlarsa ve hiçbir kontakta bulunmuyorlarsa onlara sadece bol şans dileyebilirim. Bunun gelecek için karlı ve sürdürülebilir olduğunu düşünmüyorum. Burası büyük bir pazar ve onlara tavsiyem bizimle iletişime geçip arabuluculuğumuzdan faydalanmaları, üreticilerle tanışmaları ve bağlantıya geçmeleri. Büyük bir pazar darken sadece Mısır’dan bahsetmiyorum, tüm afrika’dan bahsediyorum. Mesela yarın Kuzey Amerika’ya Kanada’ya   gideceğim ve oradaki ana distribütörüm ise bir Türk firması. Türkiyede fabrikaları var. Tabiki Türk firmaları on yıldır ihracata önem veriyor. Size önerdiğimin canlı bir örnek. Türkiye’de üretim yapıyor ve Mısır firmaları burada tamamlayıcı görev üstleniyor. Mısır’da şu an var olan şey aksesuar ve hammadde üreticilerinin giderek yaygınlaşması ve gelişmesidir. Bu yüzden Türk firmalarının da bunu yapmasını bekliyorum. Onlar yapmazsa başkası yapacaktır elbet. Belarus, finlandiya, Almanya, İtalya, Malezya, Endonezya ve  Çin’den gelen firmalar Mısır’da üretim yapmak için destek vermeye hazırlanıyorlar. Türk firmaları erken davranmazlarsa yerlerini kaptıracaklar. Bu yüzden neden bekliyorsunuz, birşey yapmaya başlayın diyorum.

 

Mobilya Dergisi- Nesip Uzun: Teşekkür ediyorum değerlendirmeleriniz için. Bence Türk firmalarıda daha fazla gelerek, burada bulunarak iyi ilişkiler kurmaya ve pazarda daha etkili olmaya çalışıyorlar bu fuarda da gördük kü herşeye ragmen buradalar ve bu fuarda da iyi çözüm ortakları buldular, beli güven ilişkilerinin kurulması ve pazarı öğrenmeleriyle birlikte yatırımı da düşüneceklerdir. Bu daha başlangıç diyelim.

 
yazar

Nesip Uzun-editor yazısı

E-bülten için e-posta bırak